• scrapparlotta

Fylld lövbiff?

Skulle vilja ha råd om hur jag gör fylld lövbiff på bästa sätt. Brukar ibland göra det, fylla lövbiffen med nån vitlöksost eller nåt och sen rulla ihop den och steka den. God smak, men oftast får jag lövbiffen för torr och osten smälter och rinner ut....Så hur gör jag detta på bästa sätt? nån som har nåt bra tips på vad jag kan fylla den med åxå??

• Svar på tråden Fylld lövbiff?
  • Kimona

Min ost rinner aldrig ut, hmm... Jag brer på färskost och rullar ihop, fäster med tandpetare och steker i margarin. Ibland gör jag även aromsmör och brer på, men då för att det ska smälta.

Något som alltid blir gott är att bre på Philadelphia vårlök (tror jag den heter) och strör över finhackad svampmix (finns på Netto i frysen för 15 kr påsen) kryddar med svartpeppar, dragon och örtsalt och rullar ihop :P riktigt gott

• scrapparlotta
    Kimona skrev 2011-11-03 23:35:16 följande:
    Min ost rinner aldrig ut, hmm... Jag brer på färskost och rullar ihop, fäster med tandpetare och steker i margarin. Ibland gör jag även aromsmör och brer på, men då för att det ska smälta.

Något som alltid blir gott är att bre på Philadelphia vårlök (tror jag den heter) och strör över finhackad svampmix (finns på Netto i frysen för 15 kr påsen) kryddar med svartpeppar, dragon och örtsalt och rullar ihop :P riktigt gott

Hur länge steker du dom då.....för jag tror jag steker för länge, därför dom blir torra. Lät ju gott med philadelphiaosten....det tycker jag ju om.
  • Kimona
    scrapparlotta skrev 2011-11-03 23:42:12 följande:
    Hur länge steker du dom då.....för jag tror jag steker för länge, därför dom blir torra. Lät ju gott med philadelphiaosten....det tycker jag ju om.
    inte så länge, den ska ju inte ha en "bränd" yta utan ska bara färgas liksom.
  • Linnea84a

Jag brukar fylla med svamp, paprika, lök mm...jag avskyr dock segt nötkött så rullar ihop dom å kokar dom som en gryta länge efter att jag brynt dom, föredrar kött som ramlar i sär :)

• 3barnsmamma81

Fylla med rökt skinka, ost, lök och lite senap, så gjorde alltid min mamma=)

• Kimona

Kan dessutom tipsa om att fylla dom med hackade soltorkade tomater och skivad valfri ölkorv :) blir supergott

• Ann Nelly

Jag brukar vika ihop biffarna istället för att rulla ihop dem. Alltså lägga fyllning på halva och vika över resten, fäster med ett par tandpetare.
    Steker på ganska hög värme bara en kort stund, bara så de får färg. De är så tunna och är de inte ihoprullade så går det jättefort
    Steker man för länge blir de sega och torra.

• 3barnsmamma81
    Ann Nelly skrev 2011-11-04 10:46:01 följande:
    Jag brukar vika ihop biffarna istället för att rulla ihop dem. Alltså lägga fyllning på halva och vika över resten, fäster med ett par tandpetare.
    Steker på ganska hög värme bara en kort stund, bara så de får färg. De är så tunna och är de inte ihoprullade så går det jättefort
    Steker man för länge blir de sega och torra.
    aa så bruka vi oxå göra=)
  • mijaon

Vanlig lövbiff utan saker i skall ju bara stekas ca 30 sekunder per sida, så kanske en minut per sida då
    då den är ihopvikt blir nog bra.

Mozarella och soltorkade tomater i är supergott!

Svar på tråden Fylld lövbiff?