• Anonym (S)

Har en knöl i blygdläppen...

För lite mindre än ett år sedan kände jag att jag har en knöl i ena blygdläppen. Antog att det var en inflammerad hårsäck eller liknande. Men knölen försvann inte, den blev istället större.

När jag var på gynhälsan för andra orsaker undersökte läkaren knölen. Hon sade att man ogärna skär i området så hon tyckte att vi kunde avvakta. Knölen var ungefär lika stor som ett riskorn och verkar snäll. Går att "flytta" på och sitter liksom inte fast. Jag skulle höra av mig om den blev större eller om det skulle bli irriterat.

Detta är ca. 3 månader sedan och nu har knölen blivit större. Svårt att säga hur mkt större men jag känner skillnad. Någon som haft liknande? Och kan lugna ner mina nerver lite. "Cancer, cancer" är det enda som spökar i huvudet.

• Svar på tråden Har en knöl i blygdläppen...
  • Anonym

Haha såna där har jag av och till. Man kan flytta runt dem...

Men sedan jag började cykla dagligen har jag fått en elak sate som faktiskt vätskar och småblöder lite emellanåt. Jag tänker också cancer, cancer, cancer...fast jag har inte kollat den. För den håler sig lugn så länge jag inte cyklar. Sadeln skaver Skrattande 

• Anonym (S)
    Anonym skrev 2011-11-04 10:04:42 följande:
    Haha såna där har jag av och till. Man kan flytta runt dem...

Men sedan jag började cykla dagligen har jag fått en elak sate som faktiskt vätskar och småblöder lite emellanåt. Jag tänker också cancer, cancer, cancer...fast jag har inte kollat den. För den håler sig lugn så länge jag inte cyklar. Sadeln skaver Skrattande 
    Men om du har det av och till borde det ju vara lugnt? Min sambo säger att det förmodligen bara är en fettknöl. Så jag får väl tro honom så jag inte går och blir knäpp!
  • Anonym
    Anonym (S) skrev 2011-11-04 10:12:12 följande:
    Men om du har det av och till borde det ju vara lugnt? Min sambo säger att det förmodligen bara är en fettknöl. Så jag får väl tro honom så jag inte går och blir knäpp!
    Ja de där som går att flytta på känns som just fettknölar eller små körtlar. 
    Dem är jag inte ett dugg orolig för.

Sen får man väl tänka att just vulvacancer/cancer i blygdläppar/yttre könsdelar är väl extremt ovanligt hos kvinnor under typ...75? Det hittade jag när jag googlade, sen släppte jag det där Drömmer 
  • Anonym (S)
    Anonym skrev 2011-11-04 10:23:24 följande:
    Ja de där som går att flytta på känns som just fettknölar eller små körtlar. 
    Dem är jag inte ett dugg orolig för.

Sen får man väl tänka att just vulvacancer/cancer i blygdläppar/yttre könsdelar är väl extremt ovanligt hos kvinnor under typ...75? Det hittade jag när jag googlade, sen släppte jag det där Drömmer 
    Skönt att veta
Svar på tråden Har en knöl i blygdläppen...