• Anonym (Lucky look)

    Blev du gravid mot alla odds??

    Någon här inne som fått domen stopp i äggledare men ändå, mot alla odds blivit gravida på naturlig väg? 

    Jag sitter nämligen på det beskedet och en några dar försenad mens, en del negativa gravtest och en sjuhelsikes massa knepiga symptom.  Saken är att vi inte ens haft en tanke på bebisverkstad då vi ist inväntar ivf, utan det var en arbetskamrat som påpekade för mej en dag när jag mådde tvärilla och var yr. Det var först då tanken slog mej och jag började rota i att jag faktiskt mått ganska konstigt sista tiden. 

    Någon lycklig stjärna? =)  

  • Svar på tråden Blev du gravid mot alla odds??
  • Anonym (Bekant)

    Inte jag,men en tjej jag känner till via nätet.  Hon hade fått domen totalstopp i båda äggledarna och stod i kö för IVF. Men hon började misstänka graviditet och mycket riktigt-efter sex år var hon spontant gravid och fick barn! Glad Det ännu märkligare var att nästa barn kom bara två år senare så då var hon normalfertil igen! Jag tror att det är ytterst sällan man kan säga att det är omöjligt-då ska man ha tagit bort äggledarna helt typ. Annars finns alltid en chans,men vem som lyckas är ju omöjligt säga innan.
    Håller en tumme för dig!

  • Anonym

    jag har också en bekant som blev spontant gravid trots domen stopp i båda äggledarna. 

    Lycka till 

  • Anonym (Nyfiken)

    Hur märkte du att du hade det eller att något var fel på dina äggledare?

  • Anonym (Lucky look)

    Åh! mer mera.. =) haha.. underbart att höra! Jag var på en utredning och gjorde en spolning i äggledarna som visade att det var stopp. Vi gjorde utredning pga att vi inte fick några barn på 2 år..  

  • Anonym (Bekant)

    Jag fick också domen stopp i båda,men misstänkte starkt att så inte var fallet. Hade liksom inga skäl till att ha stopp,det blir ju inte så av sig självt. Och mycket riktigt,under sövning och spolning med högre tryck visada det sig att jag inte hade stopp alls! Litar därmed inte riktigt på dessa spolningar,trycket är lite för svagt.

  • Anonym (Lucky look)

    Man kanske skulle kräva en kraftigare spolning då? =) 

  • Anonym (Bekant)
    Anonym (Lucky look) skrev 2011-11-06 00:00:42 följande:
    Man kanske skulle kräva en kraftigare spolning då? =) 
    Man kan alltid fråga och ifrågasätta domen. Har man inget gjort/ingen sjukdom haft som kan orsaka stopp så skulle då jag kräva en spolning under narkos. I mitt fall var det de som föreslog det för de insåg också att det var otroligt att jag skulle ha stopp.
  • Anonym (Lucky look)

    Just det.. ja, samma här. Har ej haft någon sjukdom.. det enda är en hel massa UVI tidigare om det skulle kunna ge men? 

     

  • Anonym (Berätta)

    Någon som blivit gravid mot alla odds? Jag behöver verkligen höra lite solskenshistorier nu. Snälla berätta!

  • Anonym (Vår)

    Hade visserligen bara totalstopp i ena äggledaren och väldigt dålig passage i den andra, men domen från läkaren var att IVF i princip var vår chans till barn.


    Jag blev dock gravid spontant kort efter spolningen. Har nu en frisk liten bebis :) Vi hade försökt i nästan 3 år innan spolningen. Håller tummarna för dig!!

  • Anonym (det går)

    Samma här, fick under ivf-utredning reda på att jag hade stopp i ena och dålig passage i andra, har haft ett missfall men är nu gravid i vecka 15 som vi hoppas få behålla.
    Misströsta ej!

Svar på tråden Blev du gravid mot alla odds??