Ex som inte vill släppa
Hej!
Min sambo har barn med sin fd. Hennes mail innehåller alltid personangrepp och lögner, och i bland direkt eller indirekt skyller hon på mig. Som tur är så kommer min sambos barn och jag mycket bra överens. Han har vid flertal tillfällen frågat om hon inte kan låta bli sådana mejl, vilket har resulterat i att det bara blir värre. De har även varit i Familjerätten, och efter det har det nästan blivit ohållbart. En enkel liten fråga blir en lång roman av utskällningar, osanna påståenden och hon förklarar vilken dålig människa han,och i bland jag är.
Det är ju även så tyvärr också att papport oftast inte har lika mycket värde än mammor när det gäller det offentliga, vilket hon såklart drar nytta av.
Så, vad fins det att göra för att få slut på dessa trakasserier, och få henne att enbart hålla sig till det som är relevant för barnen, för det är ju inte bara vi vuxna som mår dåligt av hennes mejl, barnen mår givetvis också dåligt, eftersom vi måste prata med de om vad hon har skrivit, då det är så allvarliga anklagelser och påståenden att vi inte vågar att bara strunta i de.
Så, vad kan han göra?