Migrän av vitlök
Hej!
Är det någon mer än jag som får svår migrän av vitlök?
Jag gör så gott jag kan med att undvika att få i mig det och hemma går det ju bra. Men ibland går det inte att undvika, inte alltid att jag får i mig det utan jag träffar personer som ätit vitlök. Och idag ska tydligen varenda människa äta vitlök i allt. Det är extremt jobbigt och jag har migrän varje vecka som håller i sig 3-4 dagar. Blir både trött och helt matt, känner mig helt urlakad hela tiden.
Har fått medicin, och den hjälper sådär, har även fått förebyggande medicin men den mår jag så dåligt av och får hjärtklappning så den vill jag inte ta. Fick en svagare dos men då gav den ingen effekt.
Jag får även migrän av starka parfymdofter, kaffe, rengöringsmedel, tvätt och sköljmedel, ja allt som doftar och doftar mycket. Jättejobbigt!
När jag sen säger nåt till nån och försöker förklara så tittar folk oförstående på mig och tycker att jag bara överdriver och inte kan man få migrän av vitlök som är så bra för kroppen, eller kaffe som doftar så gott...osv.
Vet inte riktigt vad jag ska säga eller göra för att andra ska förstå mig. Jag går inte gärna hem till folk längre....och ska nån komma till oss/mig så brukar jag påminna innan att inte äta vitlök dagarna innan. Ibland går det ju inte alls, vid spontanbesök tex.
Trist är det iaf och ett stort problem.