• Blalalala

Skostorlek för 3-åring?

Min pojke blev 3 i augusti. Han har 18 cm långa fötter och enligt storlekstabellerna borde han ha 2 cm extra för utrymme, dvs 20 cm.
    Storlek 31 hade innermåttet 20 cm, så dom köpte jag ("Treksta" vinterkängor). Dom passar men ser överdrivet stora ut... Vad bör man göra? Hur långa fötter har era 3-åringar, och vilken skostorlek har dom? 

• Svar på tråden Skostorlek för 3-åring?
  • dorsia

min son är lika gammal som din, han har 15,5 cm långa fötter har jag för mig, han har iaf storlek 27 eller 28 i sina vinterskor som vi köpte nyss. De ser oxå gigantiska ut Men gör inte vinterskor det?

• MizzTez

min son har 28.. men jag mäter inte fötterna utan provar skorna och ser hur de sitter. Min son har väldigt breda fötter så vi måste prova skorna för att de ska passa.

• Queenie70

Han har allt mellan 25 och 28 beroende på märke och skor. Har faktiskt aldrig mätt hans fötter.

• Mamma Katja

stlk 24-25 har min son.

Mamma till världens underbaraste två prinsar! <3
  • Neria

Min 3åring har också st 31 på sina vinterskor. Tror att hans fötter är 16,5 cm långa och som sagt ska de ju typ vara 2 cm längre =) Ser jätte roligt ut när han har dem på sig!

• LillaNovaK

Min snart 6-åriga dotter har stl 30 i sina vinterstövlar. Tycker också att de ser gigantiska ut, men som någon skrev, det gör nog alla vinterskor.

• attvaramammaärdetbästa

min pojk, 4 år och 4 mån har tydligen väldigt små fötter, 15,5 cm, alla hans kompisar har flera storlekar större. köpte ett par vinterskor i strl 28 tror jag, de var iaf ca 2cm större. jag köper salomon vintersko, ser ut som en moonboot, den är superlätt! väger nästan inget, perfekt för då blir det inte så otympligt.

• sagström

Tyckte idag att min 3 1/2 åring såg ut att ha stora fötter men har stl 25, så jag antar att jag hade fel.

Svar på tråden Skostorlek för 3-åring?