• eulalian

HJÄLP med min iPhone 4! Kan inte uppdatera/radera kontakter eller inlägg i kalendern

Åh jag behöver hjälp! Jag har uppdaterat min iphone 4 till ios5 för någon vecka sen. Nu har jag upptäckt att jag inte kan ändra mina kontakter eller inlägg i kalenden... Det finns helt enkelt inget plus uppe i det högra hörnet..!

Jag har återställt mobilen och det fungerade inte. Jag har sökt i massa forum och ingen har något bra svar förutom "återställ". Och det fungerar ju inte...

Nån smart som varit med om samma? =)

Och visst, man kan använda en annan kalender, men det är ju fortfarande något som är fel...

• Svar på tråden HJÄLP med min iPhone 4! Kan inte uppdatera/radera kontakter eller inlägg i kalendern
  • Lykkorus

Har du försökt ansluta till iTunes och göra uppdateringar? Jag har iOs5 och har det du saknar, så det är inte iOS 5 det är fel på utan uppenbarligen något annat.

• eulalian

Ja den är återställd och alla uppdateringar är nya. Sambons är som den ska vara... Men det är många som klagar på nya ios5, att vissa inte kan skicka mms till alla, andra försvinner kontaktlistan för och vissa har som mej. Men det verkar inte finnas några bra lösningar.. Inte på svenska iaf, jag orkar inte läsa på engelska :P

• Lykkorus

Hehe, kan ju vara mycket barnsjukdomar i början, du kanske får vänta ut nya uppdateringar från Apple :P

• eulalian

ja det verkar så =/ trist att inte kunna använda telefonen som man vill bara :P drygt när man vill ta bort/ändra kontakterna!

• jensgunnar

Hade samma problem som beskrivs ovan efter att ha ersatt me.com med iCloud. Var tvungen att gå in i kalenderinställningar på iPhonen och aktivera "kalender" respektive "kontakter". Då det var gjort fanns plustecknet och ändringsmöjligheten tillgängliga igen.

• eulalian

jaha? var det så enkelt?? jag som återställde hela mobilen tillslut och genom det fick allt viktigt raderat...=/

Svar på tråden HJÄLP med min iPhone 4! Kan inte uppdatera/radera kontakter eller inlägg i kalendern