• Jeanette28

Far man foraldrapenning i USA?

Ska fa barn till varen och jobbar inte for tillfallet. Nagon som vet om det finns nagon slags foraldrapenning i USA att fa?

Tacksam for svar!

• Svar på tråden Far man foraldrapenning i USA?
  • evaoregon

Californien har betald föräldraledighet och det finns också som förslag i andra stater.  Om man jobbar så kan man hos vissa arbetsgivare få betald föräldraledighet.  Det beror lite på var man jobbar.  Bor du här i USA? 

www.paidfamilyleave.org/

• Jeanette28

Ja, jag bor i New Jersey, men har tyvarr inget jobb. Tog studenten for nagra manader och har inte hunnit hitta nagot an. Undrar om det finns nagot bidrag man kan fa...

• evaoregon
    Jeanette28 skrev 2011-11-04 21:39:05 följande:
    Ja, jag bor i New Jersey, men har tyvarr inget jobb. Tog studenten for nagra manader och har inte hunnit hitta nagot an. Undrar om det finns nagot bidrag man kan fa...
    Typ socialbidrag finns ju om det är riktigt illa.  Är du ensamstående?  Man kan också få sjukförsäkring för barnet om man inte har någon inkomst alls eller väldigt lite.
  • Jeanette28
    evaoregon skrev 2011-11-04 21:56:40 följande:
    Typ socialbidrag finns ju om det är riktigt illa.  Är du ensamstående?  Man kan också få sjukförsäkring för barnet om man inte har någon inkomst alls eller väldigt lite.
    Nej, som tur ar sa jobbar min man. Men man ar ju sa bortskamd som svensk att man tycker att man ska fa nat =) Ska kolla vad det ar som galler har i NJ
  • evaoregon
    Jeanette28 skrev 2011-11-04 22:12:20 följande:
    Nej, som tur ar sa jobbar min man. Men man ar ju sa bortskamd som svensk att man tycker att man ska fa nat =) Ska kolla vad det ar som galler har i NJ
    Man får göra skatteavdrag om man har barn och det avdraget minskar med hög inkomst.  Föräldrapenning lär du nog inte få.

frankellis.hubpages.com/hub/child-tax-credit
Svar på tråden Far man foraldrapenning i USA?