• Pernilla23

Vatten & bakpulver som propplösare?

Läste någonstans att man kan använda typ vatten, bakpulver å ättika eller vinäger om man vill göra en egen propplösning.. Har dock ingen vinäger eller ättika hemma... Går det bra med bara vatten å bakpulver?

• Svar på tråden Vatten & bakpulver som propplösare?
  • elizaa
    Pernilla23 skrev 2011-11-04 21:26:26 följande:
    Läste någonstans att man kan använda typ vatten, bakpulver å ättika eller vinäger om man vill göra en egen propplösning.. Har dock ingen vinäger eller ättika hemma... Går det bra med bara vatten å bakpulver?
    har du stopp i avloppet? eller vad ska du använda det till?
  • Pernilla23

Avloppet ja. I badrummet. Testade dock detta igår men hände inte ett smack. Hade gärna lyft upp locket som sitter i golvet om inte våra hyresvärdar varit så dumma å lagt cement runt! Läser ju lite här & var att typ mr muscle å sånt egentligen inte är så bra att använda?

• Heisan

Ättika o bikarbonat fungerar.

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • elizaa

när jag har stopp i köksvasken, badrumsvasken, badkaret eller toan kör jag med tryck
    dvs fyller på med vatten tills det blir så stort tryck att det släpper
    alternativt
    stoppar ner topz eller annat lämpligt och drar ut det som fastnat bit för bit
    alternativt
    tar duschslangen och ställer in den på hårdast tryck och "duschar" ner i hålet

Men om du bor i en hyresrätt är det ju bara att ringa hyresvärden så kommer de direkt (när det gäller avlopp) (iallafall där jag bor)

• Pernilla23

Nu har det släppt för denna gång. Hällde lite diskmedel å körde med varmt vatten & hårt.. Det fungerade..
    Ibland är det trist att ha långt hår & dessutom tappa en hel del. Det resulterar ju i stopp ibland. 

• elizaa
    Pernilla23 skrev 2011-11-05 23:03:13 följande:
    Nu har det släppt för denna gång. Hällde lite diskmedel å körde med varmt vatten & hårt.. Det fungerade..
    Ibland är det trist att ha långt hår & dessutom tappa en hel del. Det resulterar ju i stopp ibland. 
    Det problemet har jag med, jag använder en sil istället för propp var gång jag tvättar håret
    och numera borstar jag håret i hallen och sopar sen upp det så slapp jag  rensa avloppen lika ofta
  • Pappa G

Cement runt golvbrunnen..?
    Hur rinner det då ner i den om det rinner ut vatten på golvet?

• Pernilla23

Ja alltså vi har ju ett sånt där metall-lock liknande med hål i över golvbrunnen, det är den som sitter fast med cement runt. Vatten rinner inte ut på golvet, det rinner långsamt ur badkaret istället..

• Pappa G

Låter väldigt märkligt.
    Locket ska ju gå att ta bort just för att kunna rensa brunnen..

• Pernilla23

Det är en gammal lägenhet. Det kanske var så de gjorde förr :P nej jag vet faktiskt inte. Tyckte också det var märkligt när jag såg det.

Svar på tråden Vatten & bakpulver som propplösare?