• lycra

Stolen från JYSk gick isönder

Köpte en svart kontorsstol från JYSK i juli & igår när jag skulle sätta mig på stolen så smällde det till & ena hjulet+delar av "armen" hjulet sitter bara gick av. Har inte sparat kvittot eftersom jag inte trodde stolen skulle gå sönder sådär bara, men har jag ändå reklamationsrätt, kan jag göra det även utan kvitto? j*vla jysk skit =(

• Svar på tråden Stolen från JYSk gick isönder
  • Mika86

Tror inte du kan gör nåt utan kvitto!
    Vi ha köpt en säng på jysk, en i trä, jätte fin men den är inte jätte stabil!
    Är inte så förtjust i jysk!

Lycka till!

• Lady79

Tycker inte om jysk. ALLT jag köpt där har gått sönder..

• lycra

jahaja, nu gick ännu en hjuldel i sönder +armen där hjulet sitter i.. mysko när det är på exakt samma ställe som det andra hjulet knäcktes.. vilket mög de säljer!

• Smajla

Köper inget på Jysk längre - tycker det är skitkvalité på deras grejer.. Ring och fråga om det går utan kvitto - och ta namnet på den som du pratar med!

• jeli79

Precis samma sak hände oss 2 ggr!!! Vi bör båda gångerna utan kvitto. Sista gången ville de inte byta ut den men då ringde vill huvudkontoret och så bör vi den mot en anna stol där och den har hållit jätte bra. SÅ gå dit och byt du, det behövs inget kvitto. Jag tror att detta är rätt vanligt just för de stolarna.

• lycra

jeli: tack för ditt svar! skumt att det hänt dig med! ska genast ringa butiken & förklara.. annars ringer jag huvudkontoret! tack så hemskt mycket!

• Cecci78

om du kan bevisa att den är köpt på jysk så ska det inte behövas kvitto har jag för mig. säljer de sådanana fortfarande är det ju bara att jämföra så ser de väl att den är likadan. kolla annars med konsumensvägledningen hur det är med kvitto.

• scorpionan

vad är det för tyg på din kontorsstol ?

jag har köpt en svart, ..med typ mocca tyg...sitter verkligen skönt i den..men efter en vecka gick ena armstödet sönder =/...såå besviken...

• Tinnie

Reklamera den borde du kunna göra utan kvitto. Självklart räknar man inte med att en stol går sönder så fort man sätter sig i den. Stå på dig, så får du säkert rätt!

• MansonDust

Vår soffa är från Jysk och den håller iaf.

• lycra

åkte dit med stolen igår & vi kommer få en ny spindelled till stolen! När vi kom hem o skulle sätta ner stolen så gick ena hjulet sönder så nu ska de beställa ett hjul också till oss =) Det roliga var att bara 2timmar innan oss så hade en annan kommit in med exakt samma stol & exakt samma problem ;) Höjdarkvalité!

Svar på tråden Stolen från JYSk gick isönder