• fitnesstjej

Har du provat tabletter mot PMS besvär?

Såg att det finns några trådar om PMS.. men ingen där man diskuterar specifika tabletter som ska hjälpa mot pms-besvär.

Har själv insett att just DEN veckan i månaden, före mensen, blir jag otroligt känslig, orolig, lättretad, nedstämd och får sämre självkänsla. Har först nu (vet inte hur länge det varit såhär faktiskt) insett att det är ju faktiskt PMS-besvär jag har!

Har nu börjat kika efter tabletter och sett att det finns flera som sägs hjälpa eller dämpa.

Undrar om någon här använder någon speciell sort och kan rekommendera till oss andra?

Jag har läst en del på nätet och de som verkar bäst och som jag funderar/väljer emellan att köpa är:
    - Femalbalans
    - Femicur
    - 5-HTP
    .

Nån som provat dessa eller som sagt rekommenderar nån helt annan sort kanske? Tacksam för råd ! Obestämd

• Svar på tråden Har du provat tabletter mot PMS besvär?
  • tackförfisken

Favoritar... fast jag tror jag har pmdd.
    Kan tala om att jag testat dom två första men hjälpte inte ett skvatt.

• PAOW

en till här med pmdd
    får citalopram och vätskedrivande utskrivet. äter varje dag året runt. livskvaliten är bättre men inte tipptopp

• Anonym

TS, berätta hur det går. Skulle också behöva någon "medicin".

• fitnesstjej
    Anonym skrev 2011-11-05 08:31:45 följande
    TS, berätta hur det går. Skulle också behöva någon "medicin".
    den jag överväger starkt är " 5-htp", oavsett vilken jag provar så kommer jag berätta/redovisa här vad jag tyckte. Dock lär det väl dröja typ 1 månad from nu Tungan ute 
  • Anonym

Äter Femal Balans. Mår underbart nu efter att ha varit en levande ragata och som hatar allt och alla (inkl barn och pojkvän) ALLA dagar i mån. VÄRT!

• Anonym

jag favoritar.

jag mår dåligt både psykiskt och fysikt, ändå perioden i cykeln jag mår okej är under mensdagarna och fram tills någon dag innan ägglossning. har diskuterat sitalopram i låga doser, med min bm men vill helst inte käka dom.  

• Maxbox
    Anonym skrev 2011-11-15 09:23:01 följande:
    jag favoritar.

jag mår dåligt både psykiskt och fysikt, ändå perioden i cykeln jag mår okej är under mensdagarna och fram tills någon dag innan ägglossning. har diskuterat sitalopram i låga doser, med min bm men vill helst inte käka dom.  
    Jag ska träffa en läkare om ett par veckor för att diskutera SSRI-preparat. Det lutar nog mot det.
  • Anonym
    Maxbox skrev 2011-11-15 11:23:56 följande:
    Jag ska träffa en läkare om ett par veckor för att diskutera SSRI-preparat. Det lutar nog mot det.

Ja det lutar åt det för mig också. jag är ju inte speciellt trevlig under den här tiden och det är jobbigt för min omgivning också.
  • substitutet
    Anonym skrev 2011-11-10 19:17:31 följande:
    Äter Femal Balans. Mår underbart nu efter att ha varit en levande ragata och som hatar allt och alla (inkl barn och pojkvän) ALLA dagar i mån. VÄRT!

Äter du 1 el 2 tabletter x 2? Hur länge dröjde det innan du märkte någon skillnad?
    ♥ Albin -08 ♥ Ebbe -11 ♥
Svar på tråden Har du provat tabletter mot PMS besvär?