• Canon

Julklappar till 1 åring?

Behöver lite hjälp med att komma på va som ska köpas till en 1åring i julklapp.

Är sååå trött på plastleksaker som kostar över 200 spänn, det är verkligen inte värt pengarna.
    Nån mer som är trött på plastiga leksaker, som man köper i brist på annat.

Vill ha nåt som är roligt, funktionellt.
    Barnet kan ju inte önska sig själv, kom gärna med länktips,
    ha d gott, alla

• Svar på tråden Julklappar till 1 åring?
  • MorsningKorsning

Boken Knacka på älskade min ettåring! Maxböcker i kartong var också favoriter.

Så böcker är mitt tips!

• Canon

tack för ditt tips, fler förslag

• stiletto

pulka
    bilmatta
    något praktiskt till barnrummet
    docka
    kryptunnel (finns på Ikea)
    böcker
    bobbycar

Några exempel bara, sitter och spånar själv till min dotter som kommer vara 16 månader till jul.

• Stampan

Min dotter fick ett litet piano förra året ( då hon var ett) som hon älskade, i drömmarnas trädgård dockor och en pulka. Hon fick ju mer men det var hennes favoriter. Och glömde ju böcker, Max och i drömmarnas trädgård.

• Pyrola

Välj bort br och liknande affärer och gå in på någon leksaksaffär med kvalitè istället. Köp hellre färre men ordentliga saker. 

• Canon
    tompatiger skrev 2011-11-05 09:12:58 följande:
    Maltwhiskey som pappa kan förvara?
    eee nä
  • Canon
    stiletto skrev 2011-11-05 09:12:11 följande:
    pulka
    bilmatta
    något praktiskt till barnrummet
    docka
    kryptunnel (finns på Ikea)
    böcker
    bobbycar

Några exempel bara, sitter och spånar själv till min dotter som kommer vara 16 månader till jul.
    bilmatta e jättebra!
  • Canon
    Pyrola skrev 2011-11-05 09:17:13 följande:

Välj bort br och liknande affärer och gå in på någon leksaksaffär med kvalitè istället. Köp hellre färre men ordentliga saker. 

men precis har u nå tips på affärer då?
  • Pyrola
    Canon skrev 2011-11-05 09:24:57 följande:
    men precis har u nå tips på affärer då?
    Svårt när jag inte vet var du bor och om vi bor i samma stad men det brukar finnas bra leksaksaffärer lite varstans. men här får du en länk, om inte barnet har ett kök så skulle jag köpa leksaksspisen och önska en servis och lite leksaksmat i julklapp. Mellan 1-2 året börjar barnet imitera vuxna och laga mat, servera kaffe osv är populärt.
    http://www.bestkids.se/?cat_id=229
  • StorFia

Vår dotter kommer att få en docka till julklapp, hon ska bli storasyster till våren så hon ska få en "egen" bebis.

• Linmin

Vår dotter kommer få en telefon på hjul ( en sån där gammal traditionell telefon) Som funnits i alla tider, hon kommer även får ett par böcker, eftersom hon älskar böcker. Och en sparkbil..eller ev en bondgård i trä..
    Dottern blev ett år i aug. 

• SilverEmma

Träklossar, duplo, en boll? Det var båda ungarnas favoritsaker i den åldern.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • SailorGirl

Vår tjej blev superglad för den lilla Brio-taxen hon fick av sina morföräldrar. Oj vad den släpas med överallt!

• Julia T

Min dotter fick en bobbycar och en docka i julklapp när hon var 1 år. Hon älskade/älskar att åka på bobbycaren.

• stiletto

En sån där hopphäst eller vad de heter. Tror märket är Rody eller så heter hästen det, det står på sidan av hästen iaf I vilket fall så övas balansen bra på en sån och de är inte särskilt dyra heller. Ca 200 kr om jag minns rätt.

Svar på tråden Julklappar till 1 åring?