• kyssen1

ständiga svampinfektioner i underlivet

Har lidit av ständiga svampinfektioner i underlivet så länga jag kan minnas. De receptfria läkemedel som finns hjälper ej. Är så himla trött på detta. Har kontaktat en gynekolg för utredning som förhoppningsvis kan hjälpa mig. Finns det någon med liknande problem?

• Svar på tråden ständiga svampinfektioner i underlivet
  • MammaTillDomFinaste

vad använder du för troskydd/bindor mm? ett tips kan vara att testa tros skydd och bindor i tyg, och menskopp under mens. och försöka undvika tajta kläder. 

• Klar

Det finns två sorts kräm som du kan köpa recept-fritt på apoteket.
    Det ena är Orudis,2.5% och den andre -Pevisone, sedan finns det ytterligare en,men jag vet inte namnet,vad jag minns den Tyske företaget Bayern ha tillverkat den,.den är toppen bra.

Du skulle kunna träffa även en speciallist hudläkare,sedan det skulle vara bra att du använda lite friare,Bomul-kläder.

• JAG är BÄST

Begär att få en frysning!

Efter jag fick min frysning så har jag inte haft några svampinfektioner alls, max 1-2st per år

• Purpurbräcka

Det finns ju en väldig massa knep för att få balans i underlivet så att svampen inte får fäste. Vivag, Lactal, tvätta med olja, inte äta socker m.m. Har du provat sådana saker eller har du bara använt svampdödande läkemedel?

• Åsa Viktoria

Tvätta bara med olja. Inga tajta kläder. Inga trosskydd!!!
    Bara bomullstrosor. Sov med rumpan bar så ofta du kan. 
    Undvik sötsaker - bubblig mage blir ofta svamp i underlivet.
    Smörj utanpå  med naturell fil eller youghurt om det kliar mycket. Man måste vara snäll mot underlivet för att det skall må bra.  

• kyssen1

Tack alla ni för fina svar och tips. Försöker med det mesta av det ni skriver. Tror att mycket för mig handlar om sockret. Jag är en riktig godisråtta och det förbättrar ju inte situationen. Gjorde en detoxkur för ett tag sedan men det hjälpte inte alls.

"Jag är bäst"  vad är en frysning för något??

"Klar" Jag är lite rädd för de där receptfria läkemedlena- har läst att de kan leda till "brinnande vulva" eller liknande. Har inte hört om de du skriver om, hur har du blivit tipsa dom dem? 

• aloeforever

Jag har haft ständiga problem med svampinfektioner och fick höra av en homeopat att jag har för mycket svamp i magen och får jag ingen balans på det så kommer det bara att komma tillbaka i underlivet.
    Jag provade dricka aloe vera och blev genast mycket bättre!
    Aloe vera skapar balans imagen och normaliserar ph värdet i magen.

Jag tycker att du ska prova!

• kyssen1

aloeforever:

Hur får man tag på aloe vera?  

• persikofjaril
    Klar skrev 2011-11-05 11:10:53 följande:
    Det finns två sorts kräm som du kan köpa recept-fritt på apoteket.
    Det ena är Orudis,2.5% och den andre -Pevisone, sedan finns det ytterligare en,men jag vet inte namnet,vad jag minns den Tyske företaget Bayern ha tillverkat den,.den är toppen bra.

Du skulle kunna träffa även en speciallist hudläkare,sedan det skulle vara bra att du använda lite friare,Bomul-kläder.

1. Orudis är inte mot svamp, det är ju en antiinflammatorisk och smärtstillande gel, som Zon eller Voltarengel. Vetesjutton om jag skulle rekommendera någon att smörja den i underlivet.

2. Pevisone är receptbelagd.

3. De receptfria svampdödande krämer som finns mot just svamp i underlivet är Canesten och Pevaryl. Dessa ska dock inte användas för ofta, då svampen kan bli resistent mot dem

4. På recept kan man få andra krämer, som eventuellt kan ha bättre effekt. Man kan också få utskrivet Fluconazol, ett svampdödande medel i form av kapslar man sväljer som engångsdos. Och du har ju kontaktat en gynekolog redan, och hon/han borde kunna skriva ut något som fungerar. 
  • Solaika

Aloe Vera får du tag på på nätet eller tex hos en återförsäljare av Forever Livings produkter. Tror att Apoteket har en aloe Vera som är för dricka oxå. Skillnaden är att forever har smaksatt. Ren aloe är inte Jättegott. Iaf inte till en början.

Jag slutade äta socker och nästan helt slutat med bröd. Har inte haft svamp på flera månader nu.. Jag som behandlat minst en gång i månaden tidigare. Har fått behandla inifrån många gånger med receptbelagd medicin. Absolut aldrig tvål i underlivet! O så lite tajt som möjligt. Musen gillar luften

Svar på tråden ständiga svampinfektioner i underlivet