• Sommi

Rosa flytning vecka 24!

Hej! Sedan en vecka tillbaka har jag haft svagt ljusrosa och ljusbrungula flytningar. Blev jätterädd när jag såg det första gången och har lyssnat på hjärtat och kollat hos gyn med Vul i onsdags. Allt såg fint ut - tappen stängd och inga tecken på blödningar från livmodern. De trodde de var sköra slemhinnor. Den lille sparkar för fullt hela tiden så det känns ju förstås bra. Flytningarna blev mindre och mindre men vill inte helt försvinna. I morse var det lite mer samt två blodprickar ( 1-2 mm ) i flytningen. Ljusgulrosa flytningar. Nu nästan inget. Kan ändå inte låta bli att oroa mig ändå och undrar om det är någon annan därute som haft likadant? Hur länge höll det på?

• Svar på tråden Rosa flytning vecka 24!
  • sannasess

som läkaren sa till mig, för ja hade rosa/gula flytningar i början av graviditeten typ i 1-2 månader.. det är typ en bloddroppe som färgar flytningarna eftersom att trycket ökar i kroppen, så kan blodkärlen lättare brista utan anledning. är väldigt vanligt me rosa flytningar.

Kram

• Sommi

Tack för svar! Jag vet att det är vanligt i början men nu är det så långt gånget att jag oroar mig extra. Ska ringa bm imorgon igen - det kommer fortfarande rosa till och från samt små små blodsträngar med färskt blod. :(( Hoppas verkligen det slutar snart!
    Men så länge jag känner den lille rumla runt så ska jag försöka att inte oroa mig för mycket!

• sannasess

tror inte d är nån fara faktiskt, kan ske under hela graviditeten har ja hört, eftersom trycker i kroppen ökar

kram

• Sommi

Tack Sannasess för ditt stöd! Ska försöka lugna ned mig och tänka positivt. Har ett missfall ( tidigt v 7) i bagaget så man blir väl extra nojjig helt enkelt. Nu är det full rulle därinne och jag tom ser hur magen hoppar så det är nog ett gott tecken!:)

• Sommi

Nu har jag pratat med bm och eftersom allt såg så perfekt ut i onsdags så är det inget att oroa sig alls för tyckte hon. Nu är det bara att hålla tummarna att det slutar snart! Ska också lägga oron på is ett litet tag! :)

• sannasess

förstår att man blir extra nojjig, har vart med om samma sak, dock har ja 4-5 missfall/missed abortion i bagagen, så din oroskänsla förstår ja precis.

kram

• Sommi

Det gick tyvärr inte bra alls! Ligger nu på förlossningen. Vattnet gick kl halv tolv idag!!! Är så ledsen och fortfarande i chock! Den lille lever och jag får all hjälp jag kan få men det är väldigt läskigt allting. Nu räknas varje timme - tappen är stängd vilket är bra men jag får ligga här och bara se vad som händer. Håll tummarna för oss!

• Melnics mamma

Hur går det för er?

Många styrkekramar 

Svar på tråden Rosa flytning vecka 24!