Väns barn, urinvägsinfektion?
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra detta, jag har en ganska så nära vän som har en dotter som är lika gammal som min son, 3 år. Ofta brukar hon klaga på att hon har ont i snippan och vill att man ska smörja, och eftersom flickan går på toaletten själv och torkar sig själv så sa jag en gång efter att jag varit barnvakt och dottern var röd i snippan till ena föräldern att de borde hjälpa henne att torka sig eftersom hon är ganska liten och det kan vara svårt för dem att torka ordentligt och då blir det såklart rött och irriterat..
Idag är jag barnvakt igen under några timmar, och flickan klagar väldigt mycket på att hon har ont i snippan och ber mig smörja henne tre gånger, vilket jag såklart gör, hon är inte röd men hon går och"drar sig" i grenen och säger "aj aj aj". När hon blir kissnödig så bryter nästan helvetet loss, hon bara skriker och gråter och sitter på toaletten och hulkar och säger att det gör ont att kissa, och jag försöker trösta henne och sitter med henne fastän hennes föräldrar helst propsar på att hon går och kissar själv och klarar den biten ensam. Efteråt vill hon bli smord igen, och jag smörjer litegrann i ljumsken bara för jag börjar misstänka urinvägsinfektion och då hjälper det ju inte hur mycket man än smörjer..
Jag ska såklart prata med föräldrarna om detta så fort de kommer och hämtar henne, men jag vet inte riktigt vad jag ska säga förutom vad som hänt och att jag tror att NN har urinvägsinfektion, jag menar, när det gått så långt att hon verkligen skriker och gråter för att det gör så ont, så tycker man att de borde märkt nåt, eller sagt nåt när de lämnade henne?