• Anonym (Ledsen)

Lämnad, kan man hitta tillbaka igen?

Alla har väl någon gång blivit lämnad av den man verkligen älskar, jag har inte gett upp hoppet att få tillbaka mitt ex, försöker jobba med att hitta mig själv och bygga upp ett bra självförtroende och självkänsla. Var 2 månader sen vi gjorde slut nu,  känns som de vore igår än.  Men skulle vilja veta hur många som lyckats gått tillbaka till sitt ex och börjat om på nytt och hur gick ni till väga? Har hört att man inte skall träffa eller prata med sitt ex på minst 4 veckor för att inte stöta undan sitt ex mer! Ibland känns de som att tystnaden från mig gör att hon har lättare att gå vidare från mig, men enligt många skall detta vara tvärsom, att hon tänker mer på mig och vårt förhållande.. Snälla männsikor därute, berätta hur ni lyckades hitta tillbaka och hur lång tid tog det, hur gjorde ni.. ? Men med rätt attraction och känslor borde man väl bli tillsammans ingen?

• Svar på tråden Lämnad, kan man hitta tillbaka igen?
  • Fiyali

Min syster och hennes nuvarande man gav upp. Hon flyttade, gifte sig... När de träffades igen, kunde de inte hålla sig ifrån varandra..idag har de världens goaste barn tillsammans. Så visst går det! :)
    Att få tillbaka sitt ex är bara möjligt om man kan förändra på anledningen till att det tog slut. Frågan är varför det tog slut och om det är något som kan förändras?

• Anonym

Det beror på varför det tog slut....om man kan hitta tillbaka till varandra....

• Anonym

Det finns ingen mall för hur man ska bete sig när man blir lämnad. Allt hänger ju på om hon har lämnat dig med syftet att gå vidare för att hon inte älskar dig längre eller om hon anser att du betett dig illa och inte orkar med förhållandet längre. I det första fallet är du troligtvis chanslös, i det andra fallet vet jag inte riktigt hur du ska göra. Själv skulle jag aldrig sitta och vänta, risken är att man förlorar sig själv om man hänger upp sin framtid på någon annan.

Själv väntade jag flera månader på mitt ex för 10 år sedan men inget hände så jag gick vidare, träffade kort därefter min man och är gift med två barn.

• Anonym (Ledsen)

Det tog slut pga att hon behövde tid att vara själv, stå på egna ben, bo själv ,hitta sig själv mer.  Vi gjorde mycket tillsammans och de ledde till att vi inte hade egen tid, jag ville alltid vara i hennes närhet och tror detta även gjort att  vi inte saknade varandra på samma sätt. Vi har aldrig bråkat eller varit ovänner, vi hade de alltid roligt när vi var tillsammans. men när hon var ensam kände hon att de var mer rätt. Tror de var för att jag hela tiden ville ha uppmärksamhet. Efter det tog slut kom mycket gamla problem upp hos mig och jag går hos en kurator. Jag har panikattacker och panikångest. Nu i efterhand förstår ja varför jag betede mig på olika sätt i olika situationer. Jag håller på att reda ut saker som jag själv behöver jobba med. Tror att de var vläldigt bra att vi gjord slut så båda kan hitta sig själva mer. Hon sa att hon inte hade tillräckligt med känslor för mig, men när vi va tillsammans så va allt hur underbart som helst men när vi va ifrån varandra va det mindre bra. Jag tror på att vi kan få det väldigt bra tillsammans igen. Men att jag behöver hitta mig själv mer, och även hon!

• Anonym (Ledsen)
    Fiyali skrev 2011-11-05 16:14:15 följande:
    Min syster och hennes nuvarande man gav upp. Hon flyttade, gifte sig... När de träffades igen, kunde de inte hålla sig ifrån varandra..idag har de världens goaste barn tillsammans. Så visst går det! :)
    Att få tillbaka sitt ex är bara möjligt om man kan förändra på anledningen till att det tog slut. Frågan är varför det tog slut och om det är något som kan förändras?
    Gifte hon sig med en annan man där i mellan? Hur lång tid tog de sen de gjord slut och sedan blev tillsammans igen?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym skrev 2011-11-05 16:16:32 följande:
    Det finns ingen mall för hur man ska bete sig när man blir lämnad. Allt hänger ju på om hon har lämnat dig med syftet att gå vidare för att hon inte älskar dig längre eller om hon anser att du betett dig illa och inte orkar med förhållandet längre. I det första fallet är du troligtvis chanslös, i det andra fallet vet jag inte riktigt hur du ska göra. Själv skulle jag aldrig sitta och vänta, risken är att man förlorar sig själv om man hänger upp sin framtid på någon annan.

Själv väntade jag flera månader på mitt ex för 10 år sedan men inget hände så jag gick vidare, träffade kort därefter min man och är gift med två barn.
    Tog det lång tid innan du kom över ditt ex? Hur lång tid därefter hittade du din nuvarande man?
  • Fiyali
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-11-05 16:30:49 följande:
    Gifte hon sig med en annan man där i mellan? Hur lång tid tog de sen de gjord slut och sedan blev tillsammans igen?
    Ja. Hon var gift i sex år, så det kanske inte är någon vidare uppmuntring. Men och andra sidan finns det alltså känslor som överlever rätt mycket...
  • Nallen

Dina ord kunde vara mina egna. Jag och min x-fru har varit skilda nu i snart 4 månader och det är 2 månader kvar av betänketiden. Jag har precis som du letat med ljus och lykta efter någon "metod" att ordna upp allt. 

Men .... jag har kommit till en punkt nu då jag känner att jag får mer och mer klarhet i det hela och det enkla svaret är egentligen att det inte finns någon speciell "metod" att få tillbaka kärleken. Jag har försökt att prata, prata och prata. Berätta hur jag känner, berätta om alla de "fel"jag upptäckte att jag gjorde (hon gjorde även en del fel).

Det ENDA du kan göra är att börja göra precis som du gjort. Se de fel och brister du själv hade. Bearbeta dom på alla sätt du kan göra. Sen bygger du upp dig själv som den ensamma starka man du är! Även om det tar emot så fortsätt framåt, tillåt dig själv att sörja (t.ex. låter jag mig själv vara ledsen en liten stund då och då) men dra dig upp sen. Fortsätt framåt, läs böcker, prata med människor, träna, skapa DITT nya liv (även om man inte vill), försök få bort rädslan och skapa glädjen till livet istället! När du reser dig så sluta tänka på det du inte längre har eller det som kan hända, lev i NUET! 

Detta kommer leda till att du i slutändan kommer bli en väldigt stark och trygg person som kan möta nästa förhållande på ett helt annat sätt eftersom vi har lärt oss den hårda vägen av de fel vi har begått. För när du är denna starka, trygga man så kommer du träffa någon, oavsett om det är ditt x eller någon ny.

Så mitt råd är att det enda sättet är att släppa taget, var en snäll, stark och trygg person sen är resten upp till ödet och henne! Tror inte på att låta bli att kontakta men kontakta av rätt anledning, när du vill göra henne glad som person, som vän även om det innerst inne tar emot.

Önskar verkligen dig all lycka!!! 

• Anonym

Nej, det verkar inte gå! Vart ihop med exet för nån vecka sen och vem är det bara som hör av sig?! Jo, jag så har har lust att ge upp helt och hållet! =(

• Anonym (Ledsen)
    Nallen skrev 2011-11-05 17:13:25 följande:
    Dina ord kunde vara mina egna. Jag och min x-fru har varit skilda nu i snart 4 månader och det är 2 månader kvar av betänketiden. Jag har precis som du letat med ljus och lykta efter någon "metod" att ordna upp allt. 

Men .... jag har kommit till en punkt nu då jag känner att jag får mer och mer klarhet i det hela och det enkla svaret är egentligen att det inte finns någon speciell "metod" att få tillbaka kärleken. Jag har försökt att prata, prata och prata. Berätta hur jag känner, berätta om alla de "fel"jag upptäckte att jag gjorde (hon gjorde även en del fel).

Det ENDA du kan göra är att börja göra precis som du gjort. Se de fel och brister du själv hade. Bearbeta dom på alla sätt du kan göra. Sen bygger du upp dig själv som den ensamma starka man du är! Även om det tar emot så fortsätt framåt, tillåt dig själv att sörja (t.ex. låter jag mig själv vara ledsen en liten stund då och då) men dra dig upp sen. Fortsätt framåt, läs böcker, prata med människor, träna, skapa DITT nya liv (även om man inte vill), försök få bort rädslan och skapa glädjen till livet istället! När du reser dig så sluta tänka på det du inte längre har eller det som kan hända, lev i NUET! 

Detta kommer leda till att du i slutändan kommer bli en väldigt stark och trygg person som kan möta nästa förhållande på ett helt annat sätt eftersom vi har lärt oss den hårda vägen av de fel vi har begått. För när du är denna starka, trygga man så kommer du träffa någon, oavsett om det är ditt x eller någon ny.

Så mitt råd är att det enda sättet är att släppa taget, var en snäll, stark och trygg person sen är resten upp till ödet och henne! Tror inte på att låta bli att kontakta men kontakta av rätt anledning, när du vill göra henne glad som person, som vän även om det innerst inne tar emot.

Önskar verkligen dig all lycka!!! 
    Det är otroligt svårt, vissa stunder känns de bra, helt okay. Men sedan får man en dipp, detta är sker dagligen, från ena timmen till den andra. Läser mycket på internet och att det finns fler människor där ute som går igen samma sak som en själv. Problemet är att jag känner att jag behöver prata av mig mer än vad jag gör, efter 2 månader för mig känns de fortfarande som de vore igår! det hände. Men för folk runt mig tycker att det har gått lång tid och kan inte riktigt förstå hur jag känner och tänker!
    För dig har de nu gått 4 månader, känns det som du kommit någon vart? Själv försöker jag ta tag i mitt liv, hitta nya saker och mål som jag vill uppnå. Problemet är att det går upp och ner hela tiden, Min panikångest som jag har, gör att det blir värre när jag känner att  jag inte har kontroll på situatioen. Har alltid trort och gör fortfarande att kärleken är det finaste som finns och det är det som livet går ut på. Har någ svårt att se att det finns kärlek till andra saker än ens partner.
    Sedan tidigar har jag haft problem med min familjen, känner att jag inte är accepterad och saknar en riktigt familje känsla. Den känslan och tillliten fanns dock hos hennes familj och jag kände mig välkommen och älskad, när förhållandet tog slut, står ja nu där alldeles själv..! Dock bor jag hemma men bandet är liksom inte så starkt att vi pratar om saker och ting. De klagar och tycker jag borde rycka upp mig, vilket jag försöker med, för vill inte må så här!
    Vet inte hur gamal du är och hur länge du och ditt ex var tillsammans, men för mig har de vart svårt att släppa, men det är väl som du säger att man i slutändan kommer bli en väldigt stark och trygg person.
  • Anonym (VW)

Nog död tråd,, släpp dom gå vidare, dom e inte värde ert förakt.

• Anonym (Förstår henne)

Hej TS!

Jag förstår ditt ex. Jag hade lämnat dig också (sorry). Du har varit för beroende av henne och er relation och detta är aldrig bra. När en kvinna säger att hon "vill hitta sig själv" då betyder det i princip att "du kväver mig och jag vill bort, tack!"

Istället för att göra planer på hur du skall "vinna" henne tillbaka (verkar vara nästan en besatthet du håller på med) så fokusera på DIG. Hitta dig själv istället!

• jagärjagvemärdu
    Anonym (Förstår henne) skrev 2017-12-11 08:49:29 följande:

Hej TS!

Jag förstår ditt ex. Jag hade lämnat dig också (sorry). Du har varit för beroende av henne och er relation och detta är aldrig bra. När en kvinna säger att hon "vill hitta sig själv" då betyder det i princip att "du kväver mig och jag vill bort, tack!"

Istället för att göra planer på hur du skall "vinna" henne tillbaka (verkar vara nästan en besatthet du håller på med) så fokusera på DIG. Hitta dig själv istället!

var du verkligen tvungen att påpeka det 6 år senare?
  • Anonym (A)
    Anonym skrev 2011-11-05 20:14:52 följande:

Nej, det verkar inte gå! Vart ihop med exet för nån vecka sen och vem är det bara som hör av sig?! Jo, jag så har har lust att ge upp helt och hållet! =(

Håller med
Svar på tråden Lämnad, kan man hitta tillbaka igen?