• Matteratsi

Storkkliniken - en bordell för kvinnor

Till Storkkliniken åker ensamstående kvinnor för att, mot en avgift på cirka 3000 kronor, få en helt främmande människas sperma uppspruten i könsorganet. Dessa kvinnor tillfredsställer på så sätt den biologiska drift som av många kallas barnlängtan och som är en del av dessa kvinnors sexualitet.

De män som donerar den sperma som måste till gör det för att de behöver pengar, inte av några altruistiska skäl. Man behöver bara kolla runt på diverse sajter så ser man att många killar tipsar varann om på vilken klinik som man kan få mest betalt.

Jag kan inte komma till någon annan slutsats än att Storken har uppenbara likheter med en bordell, på vilken man får sina sexuella behov tillfredsställda mot betalning av en person som, om han/hon kunde, hellre skulle vilja ha en annan syssla som gav tillräckligt pengar.

Några kommer säkert invända att kvinnor som är prostituerade har det värre än de killar som agerar "sprutluder" på Storken och andra kliniker. Det är säkert sant men det är i grunden bara en gradskillnad. Det finns inga lyckliga horor, men heller inga lyckliga manliga "sprutluder". Allt handlar om graden av frivillighet och därmed om alternativen som de har. Ytterst handlar det om att utnyttja människor för att tillfredsställa sina egna sexuella behov.

Jag tycker det är fel av män att gå på bordell. Vill man ha sex med en annan människa får man skaffa sig en relation, annars får man hålla sig till onani. Samma borde gälla för kvinnor; vill man tillfredsställa sin barnlängtan så får man skaffa sig en relation. Annars får man adoptera eller leka med dockor.

• Svar på tråden Storkkliniken - en bordell för kvinnor
  • Anonym

Hur får du insemination till nått sexuellt?

• Anonym

Jag kan hålla med dig i sak. Kvinnorna köper en mans kroppsliga förmåga mot betalning. Det är ingen skillnad mot att köpa sex eller en surrogatmamma.

• Polly S

nu tror jag du hade otur när du tänkte.

• Majsan70
    Polly S skrev 2011-11-05 19:38:59 följande:

nu tror jag du hade otur när du tänkte.

• Plutteli

Denna TS är lika mycket snedtänk som ditt flumm om att män som gör en kvinna gravid under ett ONS har blivit våldtagna om de inte vill ha barn.

• Matteratsi

Misstänkte att de arga kommentarerna inte skulle utebli..de resonerande kommentarerana håller med mig, utom lillan21 som jag svarar nedan

• Matteratsi
    Lillan21 skrev 2011-11-05 19:33:33 följande:
    Snacka om att vara fast i stenåldern... Jag kan hålla med om att det barnlängtan inte bara är barnlängtan. Det är egentligen den driften som finns i alla människor, och djur, att sprida våra gener vidare genom avkommor. Det finns säkert dom kvinnorna som tänder sexuellt på att bli gravida, det är ju bara kolla på japansk hentai det är fullt av sånna senarion, men jag tror ändå att de kvinnorna som går till storkkleniker inte gör det av sexuella skäl utan för att dom bara vill ha en bebis, en egen bebis.

Jag själv har väldigt djup barnlängtan men det har inget med min sexuallitet att göra. Jag blir inte kåt av tanken att jag kan bli gravid varje gång jag har sex. Anledningen till min barnlängtan är att jag vill ha ett barn. Mitt barn. Jag är singel, inte en karl i sikte för min del, så adoption är utesluten för mig då singeltjejer inte får adoptera, inte heller får vi gå igenom IVF själva utan måste ha en partner. Jag är inte ens säker på om lesbiska tjejer får göra IVF... Så dom alternativen är ju uteslutna för oss. Så vad är kvar? Jo, antingen storkklenikerna eller one-night stands på krogen.

Och jag kan inte hjälpa det, jag bara måste kommentera det där du skrev längst ner, det om att om man vill ha sex så får man skaffa sig en relation annars får man hålla sig till onani. Menar du att det är fel att ha en kk? Att det är fel att få sexuell tillfredsställelse från någon annan än sig själv när man inte är i en relation? För i så fall måste jag bara säga det här; Din trångsynta j***l! 
    Lillan, det är skillnad på reproduktion och barnlängtan. Män har ingen barnlängtan eftersom vi inte kan bli gravida. Barnlängtan är en del av kvinnors sexualitet. Barnlängtan tillfredsställs heller inte av barn märkligt nog. T ex så är det många kvinnor som inte får barnlängtan tillfredsställd av adoption utan bara av att själv föda. Barnlängtan är egentligen längtan efter att få uppleva en graviditet och kanske också en förlossning, ett slags kåthet som kvinnor känner.

Och, Lillan, vad gäller vanlig sex så är kk helt ok tycker jag liksom ONS (som ni kallar det): Det är ju sex på basis av en relation mellan två människor. Det jag inte accepterar är köpt sex, liksom ej heller köpt sperma.
Svar på tråden Storkkliniken - en bordell för kvinnor