• CTMT

Barnkalas tips på "kladdig" och enkel tårta!!!

Ska ha 3-årskalas imorgon och det kommer barn allt mellan 1-5 år.

Tips på en bra tårta att slänga ihop? Vi har redan haft ett kalas med nära och kära där vi hade "fina och riktiga" tårtor, men till detta barnkalaset så tänkte jag mig mer någon slags glass/marängtårta av något slag som jag VET att barn gillar (då mina barn inte var så förtjusta i de "fina och riktiga" tårtorna med mousse m.m. i)

Är det någon som har tips på enkel variant? Så tänkte jag ha lite roligt strössel till osv.

.¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Svar på tråden Barnkalas tips på "kladdig" och enkel tårta!!!
  • Fru Massu

man kan ju göra en kladdkaka med chockladglasyr och sen strö över lite färgstarkt strössel.

Dotter född 14 juni 2005, liten pojke beräknad 30 dec 2011
  • Luna777

Ok jag vet att de INTE är en tårta men varför inte marängsviss? hade de när jag fyllde år för nåt år sen å det av väldigt uppskattat bland barnen, Hade 2 sorters glass, olika strössel, godis, färska jordgubbar/ bananbitar, kolasås, chokladsås, chokladpudding, Maränger.. Alla barn fick äta precis de dom tyckte om.. Ja får inte glömma grädden då oxå.. Eller varför inte cupcakes i roliga formar med färglada frostingar å mycket strössel.. ?

• Fru Massu

vad blev det tillslut?

• CTMT

Vi tog fram en bakplåt, krossade maränger, la lite glass och chokladsås på, krossade ett lager maränger till och så lite mer glass och chokladsås på, sen så dekorerade vi med sprutgrädde, strössel och chokladsås Glad
    Mycket mycket enkelt, improviserat och GOTT! 
  • Fru Massu

vart en riktigt snygg tårta iaf, ser väldigt proffsigt ut för att vara en improvation hehe

• As mamma

Det där ser ju riktigt proffsigt och underbart gott ut haha :P

• CTMT

Haha tack! Glad Jag får väl ha något för att jag är utbildad dekoratör! Men det var bara att kladda ihop och köpa lite finare strössel som gjorde att tårtan såg proffsig ut.

När jag verkligen lägger ner själ i det så kan det se ut såhär som min sons doptårtor! Det är jättekul att leka med former och färger och sugarpaste, marsipan, olika mousseblandningar m.m., men vissa gånger så känner man bara för enkleheten själv. Kladdigt är gott!!

Svar på tråden Barnkalas tips på "kladdig" och enkel tårta!!!