Har era barn läst Älvorna av Daisy Meadows
Hej!
Jag behöver boktips till min brorsdotter som älskar (och har läst alla) i serien Älvorna av Daisy Meadows.
Någon som har barn som läst de böckerna och som sedan hittat en ny favorit?
/Imse
Hej!
Jag behöver boktips till min brorsdotter som älskar (och har läst alla) i serien Älvorna av Daisy Meadows.
Någon som har barn som läst de böckerna och som sedan hittat en ny favorit?
/Imse
Dottern fastnade för Lill Kitty böckerna efter älvböckerna
Älvböckerna är helt intelligensbefriade om du frågar mig.
Min dotter älskade de böckerna ett tag. Och ja, de är rätt intelligensbefriade, men som utbildad lärare inom läs- och skrivinlärning säger jag: Barn som just lärt sig läsa ska få läsa vad de vill! Läslusten ska få styra, inte vad som anses vara "god" litteratur. Behåller de läslusten kommer de att komma in på "god" litteratur så småningom i allafall.
Min dotter läser nu t ec Lasse-Maja-böckerna, Cirkus-deckarna, Nelly Rapp, Narnia-böckerna osv.
Dottern som är 8 år har läst de böckerna. Hon tycker att de är jättebra, men själv så tycker jag att de är lite för lättlästa för hennne. Hon läser ut en bok på en kväll. Nu läser hon LasseMaja, de är oxå lite för lätta tycker jag, men de tar iaf två kvällar att läsa ut.
Men nu har någon berättat för henne om Kitty böckerna så nu vill hon låna de. Så det blir en tur till bibblan och kolla om de finns där.