• artloverg

Är vi ihop eller inte?

Hejsan. Jag är ung tjej,24 år, som har dejtat en kille sedan mars i år. Jag känner honom sedan flera år tillbaka eftersom vi var vänner först. Jag vill ha ett seriöst förhållande med honom så småningom men är rädd på att fråga. Han har nämligen inte haft en seriös förhållande  på flera år och han hart sagt själv att han är inte van vid att bry sig om någon, så som han bryr sig om mig. Jag vet inte vad hans rädsla för ett förhållande grundar på, men jag har bett honom definiera ett förhållande och han menar att det är ju det vi har nu utan att vi har sagt något. Detta har hittills räckt för mig men jag känner ändå en liten osäkerhet på var vi står. När vi är tillsammans gör han saker som får mig att tro att han är kär, han kollar på mig på ett speciellt sätt och visar en rar lekfullt sida som våra gemensamma vänner inte ser. Framför alla andra är han väldig reserverat och det är bara bland våra närmaste kompisar som han vara mer öppet med att pussas och hålla i handen osv. Bland folk vi inte känner så väl vägar han knapp hålla i handen. Är han någon att satsa på eller lurar jag mig själv om att vi är på väg mot något seriösare? Jag vill inte bli sårad igen som min senaste relation som varade över 3 år och tog slut för ca 1 år sig. Mitt ex sade att han älskade mig för att en vecka senare säga att han inte hade känslor för mig längre. Jag är inte rädd att vara singel och trivs bra med det men när jag väl involverar mina känslor med någon så söker jag något seriös.  Tack på förhand för ditt svar och dina råd. // En förälskad tjej

Svar på tråden Är vi ihop eller inte?