• saxofon1

18-åriga Styvdottern utomlands hittar nakenbilder på datorn... vad göra?

Jag har en 18-årig styvdotter som har fått åka utomlands själv för första gången, hur som helst så kom hon hem för drygt en vecka sen, och då jag lånade hennes dator ikväll hittade jag nakenbilder där båda hon och andra är med...
    tycker det är hemskt att hon beter sig såhär när vi ger henne förtroende att få åka själv på semester med kompisarna... och ifall nån annan skulle sprida bilderna hade det kunnat ha förödande konsekvenser... vad ska jag göra???? känns jobbigt att ta det med hennes mor också då hon varit så stolt över dottern..

Sjukt jobbig sits vill inte att någon ska bli ledsen eller råka illa ut......

• Svar på tråden 18-åriga Styvdottern utomlands hittar nakenbilder på datorn... vad göra?
  • Syster C

Hon är 18, hon är myndig.
    Det enda du kan göra är att ta ett privat samtal med henne om att det kanske inte är smart gjort.
    Och nej du SKA INTE SKVALLRA till någon annan.

• Majsan70

Och jag instämmer med de båda innan mig. Hon är myndig o får göra precis vad hon vill.

• namnetjaganvänder

Tycker inte ens att du skall snacka med henne. Det är hennes privatliv och det har du inget rätt att kränka eller bestämma över.

• sten1

Nej, Gud, skvallra inte. Hon är 18 nu. Och prata allmänt om sex istället, om du är orolig för henne. Om att det är viktigt att skydda sig, och om att det är viktigt att säga ifrån om man känner att man inte vill.

• mammatillcharlie

Låt henne göra vad hon vill! Hon är säkerligen smartare än att lägga ut bilderna på nätet! Snoka inte och låt det va! Hon är 18 och inte 14!

• Enter Sandman

Som alla andra skrivit.

Hon är vuxen, vad hon har på sin dator är hennes business.
    Du ska inte gör något, mer än att visa takt och inte nämna det här för henne.

Hur skulle du själv vilja att hon gjorde om det vore tvärtom?    

• Balahir

varför lånade du hennes dator? FRÅGADE du innan?

• Lady without tattoo

Hon är myndig du kan inte hindra henne

Yrke: Leg pratkvarn
Svar på tråden 18-åriga Styvdottern utomlands hittar nakenbilder på datorn... vad göra?