• Anonym

Hinner hindersprövning fram i tid (panik)

Nu är jag verkligen orolig. Jag ska gifta mig den 10 dec (tänkte jag). 

I fredags skickade vi in hindersprövningen till skatteverket. Sedan ska de handlägga och sedan ska de ska de skicka tillbaka hindersprövningen och ett intyg till oss som vi sedan ska skicka in till rådhuset.

Papperna ska skickas senaste 2 veckor innan den 10 dec till rådhuset.

Nu ser jag att handläggningstiden hos skatteverket kan ta upp till 4 veckor.

Hur lång tid brukar handläggningen hos skatteverket av hindersprövningen ta den här tiden på året?

• Svar på tråden Hinner hindersprövning fram i tid (panik)
  • Anonym

Har tagit högst en vecka dom gånger vi har sökt 3 ggr o jo nu är vi gifta

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-06 10:30:43 följande:
    Har tagit högst en vecka dom gånger vi har sökt 3 ggr o jo nu är vi gifta
    Brukar det gå så fort? Sätter de en handläggningstid på 4 veckor bara för att de inte ska riskera att få klagomål om det skulle ta längre tid?

Mannen jag ska gifta mig med har varit gift en gång tidigare kan det ta längre tid då för de att göra hindersprövningen?
  • Vickan I

För oss tog det strax över två veckor att få papperna tillbaka från Skatteverket så vi hann på dagen få in dem i tid till Rådhuset, men jag ringde Rådhuset och en trevlig dam sade att de inte håller stenhårt på två veckor innan utan de står så för att folk ska skicka in i tid. Så börjar det närma sig tidsgränsen så ring dem och förklara bara.

• Tant Groda

Tig inte alla lång tid att få tillbaka hindersprövningen. Man hann knappt skicka in den innan sen var tillbaka och godkänd

• Anonym

Vi skickade men det har inte fått in den säger de,. Måste ha kommit bort i posten.

• Pippiii Z

Hej!

Vi ska skicka in hidersprövningen på torsdag. Hur lång tid tar det om en av partner är från annat land (Tyskland) kan det ta oxå en vecka?

Vi vill gifta oss så snabb som möjlig

Svar på tråden Hinner hindersprövning fram i tid (panik)