Att klä sig "utmanande"
Vem är det man "utmanar"? Till vad?
Det är som med mördarsniglar. Vilka är det egentligen de mördar?
Vem är det man "utmanar"? Till vad?
Det är som med mördarsniglar. Vilka är det egentligen de mördar?
Att klä sig utmanade faller väl lite i samma fåra som att ha utmanande åsikter, d.v.s. man klär sig på ett sätt, eller uttrycker åsikter som, provocerar. Samma sak med att bete sig utmanande. Den som i någon mening är utmanande försöker framkalla en viss reaktion hos sina medmänniskor, och vilken denna reaktion är exakt kan ju skifta.
Mördarsniglar kallas så för att de är kannibaler (d.v.s. äter sina artsfränder). Varför man kallar dem mördarsniglar och inte kannibalsniglar vet jag dock inte.
Det utmanande i klädseln är väl att man utmanar den allmänna uppfattningen om vad som är anständigt. Normalt handlar det om att vara sexuellt utmanande. Vad som är utmanande klädsel förändras således över tiden, eftersom anständighetsreglerna också förändras över tiden. För hundra år sedan var det t.ex. utmanande för en kvinna att visa ens en liten del av sina ben, medan det i våra dagar snarare finns människor som tycker att det är utmanande med kvinnor som täcker för mycket av sin kropp (slöja för ansiktet och så). Då är det väl inte sexuellt utmanande i och för sig.
Jag älskar att män tycker att jag är sexig, då känner jag mig självsäker och värdefull. Är mycket medveten om att det kanske inte är så sunt, men det är inget som stör mig. Älskar att visa upp min snygga urringning och mina sexiga ben. Tycker även om att provocera, det är lite kul. Mitt självförtroende är minimalt, men jag känner självsäker och trygg i mig själv när jag klär mig utmanande.