Jag har bott på Alnö, (inte Alnön) med barn många år, bor nu i Stan. Om man måste åka buss så skulle det vara omöjligt att bo där och ha barn, jobba i stan. Till sjukhuset där jag jobbar tar det en timme med buss, tio minuter med bil....
Jo, det luktar OFTA fabrik där, det beror på att Alnö är omringat av fabriker, men troligtvis kommer lukten mest från Östrand, en fabrik i Timrå då vinden ligger på.
Ska man bo på Alnö ska man bo i hus eller stuga brukar jag säga. Jag tycker inte något av lägenhetsområdena är speciellt fina, förutom Ubåtsvägen då, men där bor många arbetslösa och bidragstagande, tyvärr. Dom håller på att förstöra sitt enda fina område MITTHEM.
MEN med detta sagt så är det jättefint, det är ju badparadiset på sommaren och badvikar runt hela ön, det mesta man behöver finns där inkl. gym.
Bron är som sagt ett ställe där människor väljer att ta sitt liv, numer mera sällan då man byggt upp ett dubbelt högt räcke. Vid 7tiden på morgonen och vid 4-5 på em så är trafiken rätt seg, men inget man inte kan stå ut med.
Hade jag råd att köpa ett hus så hade jag flyttat tillbaka.