• torsdag

Här tipsar vi varandra om julklappar.

Julen närmar sig och julklappsletandet har tagit fart. Kan vi inte hjälpas åt och tipsa varandra om den där perfekta julklappen?
    Åtminstone jag behöver lite hjälp..

Vad har du hittat för bra julklappar?
    Till vem?
    Hur gammal är personen som ska få det?
    Pris?
    Var köpte du det någonstans? 

• Svar på tråden Här tipsar vi varandra om julklappar.
  • Pigelinen

Pappa 60år, Boken 101 whiskysorter du måste prova innan du dör typ 110kr med medmera rabatt på Bokus

Kompis dotter 3år, Boken Flickornas egen kokbok, 70kr på bokus

Systerson 11år, resväska 150kr

Systerson 19år, parfym taxfree 150kr

Lägger även in bild på dotterns julklappar 3år, kassaapparat 100kr och doktorsväska 45kr.

• torsdag

Hittills har jag köpt detta. Är inte färdig än, men en bra bit på väg.

Flicka 5 år:
    * Nintendo DSi XL: runt 1500kr
    * Spel till ovan:  400 kr
    * Tillbehör till ovan, fodral osv: 300 kr
    * Blandade pysselgrejer: 250 kr
    * Ronja-film: 120 kr
    * Pocahontas-dvd 120 kr
    * "VampyrBarbie": 230 kr
    * El-tanborste Barbie: 200 kr

Pojke 11 år:
    * Nintendo DS 3D: 1700 kr
    * Fodral till ovan: 60 kr
    * El-tandborste: 200 kr
    * Musmatta: 70 kr

Önskar fler förslag! Killar i denna ålder är så svårt.

Pojke 13 år:
    * Zelda spel till Wii: 400 kr
    * Harry Potter, spel till Wii: 400 kr
    * Simpson samings-Dvd: 300 kr
    * Musmatta: 70 kr

Som sagt...önskar fler förslag till denna pojken med.

• Pigelinen
    Hankii skrev 2011-11-06 17:52:33 följande:
    oj vad mycket ni har hunnit med att handla, har köpt 1 ända julklapp, har ni något bra förslag på julklapp till en 15 månaders tjej? 
    My pony, en uppblåsbar häst (finns olika djur) som man har som balansträning och som man kan hoppa på. Gav en till kompisens dotter när hon var 1år och hon leker med den dagligen fortfarande o är snart 3år.
  • bomboo
    Pigelinen skrev 2011-11-06 17:16:40 följande:

Pappa 60år, Boken 101 whiskysorter du måste prova innan du dör typ 110kr med medmera rabatt på Bokus

Den ska vi ge svärmors sambo (44 år) - tillsammans med whiskeyglas! så ska vi ge svärmor (46 år) 101 cocktails du måste prova innan du dör, tillsammans med fina cocktailglas :)

Brorsan och hans flickvän (23 och 21) ska få mystofflor från hemtex, brorsan tofflor och flickvännen ska få mer UGGS i samma toffla liksom :)

Svärfar (42) - vet inte riktigt än, kanske något ätbart och något från dressmann kanske?
    Svärfars sambo (48) - en drös med pocketböcker - kanske något mer.

Mamma och pappa (47 och 49) - en komplett serie med alla avsnitt av deras favoritserie :)

Sambo (22) - INGEN ANING! han fick så många julklappar förra julen så nu har jag ingen aning xD haha. Men har i alla fall beställt en film som han tyckte om när han var liten och har pratat om några gånger - den kommer han hitta i sin "julstrumpa" på morgonen, tillsammans med några kalsonger osv. Men "huvudpresenten" har jag inte hittat än.

Sambons småbröder (14 och 16) - boken om Zlatan till 14-åringen och något klädesplagg, till 16-åringen vet vi inte riktigt, han rabblade upp en drös med saker häromdagen, men det var så mycket som liksom hörde ihop så vi vet inte än hur vi ska göra.

(Sen fyller många av dem här år innan jul och precis efter jul, så man har ju födelsedagspresenter att tänka på också, suck. Pappa fyller 50 på nyårsdagen också, så, ja... det blir lite pengar vintermånaderna, haha)
  • clembke
    Pigelinen skrev 2011-11-06 18:08:58 följande:
    My pony, en uppblåsbar häst (finns olika djur) som man har som balansträning och som man kan hoppa på. Gav en till kompisens dotter när hon var 1år och hon leker med den dagligen fortfarande o är snart 3år.
    Mina pojkar har oxå varsitt hoppdjur. Äldsta fick det förra sommaren o älskar den fortfarande (han fyller 3 nu) Yngsta fick sin i 1-årspresent o älskar sin oxå.

Annars har vi köpt till våra pojkar (3år o 19 mån):

Varsin byggarhjälm, motorsåg o handskar i ett paket. Runt 150 kr/st på Gekås
    Verktygsbord med verktyg (tillsammans) ca 190 kr på Gekås
    Lastbil med tillhörande Rorri Racerbil (varsin) runt 100-lappen på Gekås
    Va nog nåt mer som jag inte kommer på just nu.
    Sen blir det nog nån film.

Dom har så mkt leksaker just nu o dom kommer att få av resterande släkt.
  • bomboo
    bomboo skrev 2011-11-06 18:16:46 följande:
    Den ska vi ge svärmors sambo (44 år) - tillsammans med whiskeyglas! så ska vi ge svärmor (46 år) 101 cocktails du måste prova innan du dör, tillsammans med fina cocktailglas :) - preis på böckerna kommer jag inte riktigt ihåg, 130:-/st kanske.

Brorsan och hans flickvän (23 och 21) ska få mystofflor från hemtex, brorsan tofflor och flickvännen ska få mer UGGS i samma toffla liksom :) - 145:-/199:-

Svärfar (42) - vet inte riktigt än, kanske något ätbart och något från dressmann kanske? ca 300:- kanske?
    Svärfars sambo (48) - en drös med pocketböcker - kanske något mer. 300:- kanske?

Mamma och pappa (47 och 49) - en komplett serie med alla avsnitt av deras favoritserie :) 599:-

Sambo (22) - INGEN ANING! han fick så många julklappar förra julen så nu har jag ingen aning xD haha. Men har i alla fall beställt en film som han tyckte om när han var liten och har pratat om några gånger - den kommer han hitta i sin "julstrumpa" på morgonen, tillsammans med några kalsonger osv. Men "huvudpresenten" har jag inte hittat än. 5-600:- kanske?

Sambons småbröder (14 och 16) - boken om Zlatan till 14-åringen och något klädesplagg, till 16-åringen vet vi inte riktigt, han rabblade upp en drös med saker häromdagen, men det var så mycket som liksom hörde ihop så vi vet inte än hur vi ska göra. 14 åringen - 300:- 16 åringen - INGEN aning, men i samma prisklass helst, 300:-

(Sen fyller många av dem här år innan jul och precis efter jul, så man har ju födelsedagspresenter att tänka på också, suck. Pappa fyller 50 på nyårsdagen också, så, ja... det blir lite pengar vintermånaderna, haha)
  • jeennyy

jadu ingen aning .. har inte köpt , men puffar här för att få ideér/tips av andra om vad de har köpt.. :) 

• torsdag
    jeennyy skrev 2011-11-06 18:25:46 följande:
    jadu ingen aning .. har inte köpt , men puffar här för att få ideér/tips av andra om vad de har köpt.. :) 
    Till vem letar du julklappar? Ålder?
Svar på tråden Här tipsar vi varandra om julklappar.