Beror på om man får kräkbarn eller ej, om man har egen tvättmaskin eller ej.
Nr 1 var ett kräkbarn, det var tre ombyten varje dag, vi hade ingen egen tvättmaskin och bara möjlighet att tvätta typ 3 ggr/v. Kommer inte ihåg hur mycket kläder vi hade riktigt, men en 7-8 ombyten hade vi nog iallafall.
Nr 2 är ingen kräkis alls, hon kan ha samma kläder två dar i rad. Hinner knappat använda alla hennes kläder.
Mitt råd är att köpa några få plagg i srl 50 och några fler i 56, man vet aldrig hur stort barn man får, min nr 1 kunde ha strl 50 i 3 v. Nr 2 kunde inte ha det alls, strl 56 hade hon max i 2 v på bodysar iallfall.
Jag köpte bara ett fåtal plagg, sen åkte mannen och svärmor iväg och köpte mer när hon var född. Sen är det rätt smidigt att beställa kläder från Lindex hemsida. Strl 62 och 68 är en storlek som man ofta får i present.
Det sämsta köpet vi gjorde till sonen var byxor och pyjamaser med fot, han hade så stora fötter att de aldrig passade, fick klippa bort fötterna och sy in en kant. Det jag gillar bäst till små nyfödda är omlottbodysar, finns en del på både kapphal och lindex. Annars gillar jag lindex velourbyxor allra bäst. Även deras bodyar gillar jag.