• Julibebisen12

hur gå till väga?

jag älskar sex som så många andra, men på sistone har jag inte känt mej psykiskt sugen. jag har varit våt och sånt men lusten har ändå inte funnits där

var med om detta med mitt ex och vill inte hamna där igen eftersom det ledde till sex 1 ggr varannan månad, MAX!!!

tror som sagt att det är psykiskt men kan inte komma på vad, någon som har tips eller varit i liknade sits?

• Svar på tråden hur gå till väga?
  • Anonym

Har haft det likadant! Det berodde på låga progesteronnivåer. Och lågt östrogen också. När jag fick tillskott så blev det genast bättre, det var helt otroligt! Hade trott att det var psykiskt och gick och malde och malde i mitt inre för att hitta felet. Gå och tala med din läkare!

• alice85

Jag kände så, sen slutade jag med p-piller och blev kät som attans. Hade ätit p-piller i tio år och alltid trott att min lustnivå var den jag skulle ha, att det var normalt för mig, men nu utan piller så är jag typ 100 gånger mer sugen. Med p-piller så var det som att lusten liksom inte gick upp i hjärnan, min kille kunde smeka mina bröst tex. och det var ju skönt, men jag kände ändå på något sätt motvilja. Om han gör det nu så känner jag mer "ta mig, ta mig nu!" ;)

• Anonym (samma här)

Jag känner igen mig ts, blir våt och så men är verkligen inte sugen eller kåt mentalt. Känner knappt när han är inne i mig för att jag inte är med mentalt liksom...skittråkigt. Vi har mindre och mindre sex, snart så kommer vi väl också ha varannan månad lr nåt.

Har du kommit på någon lösning??  

• Julibebisen12

tack för era svar! ska tänka på det du sa anonym ang östrogen :)

just den här gången tror jag att det berodde på att min kropp genomgick en förändring. Detta så jag +ade för 2 veckor sen :D:D

Med andra ord, jag är gravid i vecka 7 :D:D:D      

• Anonym

GRATTIS till plusset! Hoppas att går bra för er och att du och din lilla "inneboende" får en mysig jul. Sjung julsånger högt och glatt och spela med sked på glögglas för den så blir den harmonisk och lättnattad när den kommer ut!
    Glad
    hälsningar L

(dvs anonym i inlägg 1 ovan)   

• Anonym (hjälp min fru)
    Anonym skrev 2011-11-23 20:43:28 följande:
    Har haft det likadant! Det berodde på låga progesteronnivåer. Och lågt östrogen också. När jag fick tillskott så blev det genast bättre, det var helt otroligt! Hade trott att det var psykiskt och gick och malde och malde i mitt inre för att hitta felet. Gå och tala med din läkare!
    Hur kom du på det?...finns det receptfria sådana tillskott eller liknande tillskott som kan hjälpa som man kan köpa typ på apoteket?
  • Julibebisen12
    Anonym skrev 2011-12-02 02:12:54 följande:
    GRATTIS till plusset! Hoppas att går bra för er och att du och din lilla "inneboende" får en mysig jul. Sjung julsånger högt och glatt och spela med sked på glögglas för den så blir den harmonisk och lättnattad när den kommer ut!
    Glad
    hälsningar L

(dvs anonym i inlägg 1 ovan)   

tack :

just nu är det mer att njuta av det härliga illamåendet ;)
    men annars mår vi bra även om jag börjar bli hungrig igen :D  
Svar på tråden hur gå till väga?