• Luella

Tossor och vantar, höst och vinter

Min son som är 1 vecka gammal har jättekalla små fötter och händer. Jag skulle behöva tips på varma tossor och vantar att ha i åkpåsen under höst och vinter och som är lätta att sätta på bebisen. Nu använder jag ullvantar och till fötterna har jag ullstrumpor och tjocka raggsockar ovanpå men det räcker inte.

• Svar på tråden Tossor och vantar, höst och vinter
  • Egendomligt

Vad har han på resten av kroppen då? Jag hade en overall där man vek över händer och fötter så att de höll sig varma, tycker att det är krångligt med lösa vantar på så små barn.

• Ardbeg

Det är också normalt för så små att vara lite kall om händer och fötter. Det går över om några veckor. Eller är han varm om händer och fötter inne? För mina har varit kalla inne också, oavsett klädsel. :)

• Luella
    Egendomligt: ullbody, mjukisbyxor, kofta, ullvantar, ullstrumpor, raggsockar och så ligger han i en åkpåse. Nu på hösten har jag en tunnare åkpåse i 2 lager fleece och något annat material. Ovanpå en ullfilt och under ett lammskin. Åkpåsen har ärmar och där har jag vikt över händerna men det räcker alltså inte. Resten av kroppen är varm och ska inte ha något fler lager kläder utan det är just fötter och händer som är kalla.

Lyskompis: Tack för tips! {#emotions_dlg.flower}

Silentshout: Jo, jag vet att det är normalt men min dotter var mycket varmare av sig när hon var bebis och det hon hade som funkade då funkar inte för lillebror. Han är varm om fötter och händer inne, det är just när vi har varit ute som han är kall om fötter och händer.
  • crossfit

Karmosin; jag tycker det låter som du har på tok för mycket kläder på bebisen. Bebisar har ofta kalla händer och fötter det är normalt. Känn på bröstet eller vid nacken, är bebisen varm där så räcker det.

• Lindreas

Jag körde med tjockare sockor på händerna på min grabb, funkade perfekt.

• crossfit

Äsch tar tillbaka vad jag skrev. Missuppfattade. Trodde det stod två lager fleece ovanpå åkpåsen.
    Tipsar istället om overall utan hål för händer och fötter.

• Luella
    Lindreas skrev 2011-11-07 20:29:02 följande:
    Jag körde med tjockare sockor på händerna på min grabb, funkade perfekt.
Svar på tråden Tossor och vantar, höst och vinter