• Anonym (Fundersam)

Hur får jag han att sluta vara blyg?!

Nu vänder jag mig hit för att kanske hitta någon med samma problem
    eller någon med lite tips.

Nu är det så att min sambo är så förbannat blyg och vägrar ta initiativ när det kommer till sex,
    det är alltid jag som får ta första steget för att de ska hända något. Det är inte så att han inte tycker om att ha sex, för vi har grymt bra sex. Men jag skulle vilja att han vågade ta första steget.. Skulle vara kul att någon gång få bli lite överraskad av ett sexförslag från hans sida.

Någon med tips? 

• Svar på tråden Hur får jag han att sluta vara blyg?!
  • bylocal40

Svårt att svara på!

Något som förvånar mig här på fl är hur vanligt det är att man inte vågar prata om problemen ??? (säger inte att så är fallat här ts)
    Hur ska man kunna ha ett bra förhållande om man inte öppet vågar säga vad man känner och tycker ?

Vet ju inte hur vida ni har diskuterat detta ? komunikation är ju A & O för att få ett bra sexliv.
    Själv skulle jag säga hur jag kände och försöka få han att bli mer självsäker och våga ta för sig med hjälp av dig!
    Funkar inte det ? ja då blir det svårt... men du måste nog ha tålamod ... inget han kan ändra på under en vecka.

Lycka till!

• Anonym

acceptera att han är blyg, försök inte ändra honom. Han kanske ska skriva en tråd om hur han ska få dig att sluta vara så på?

Eller så kanske han inte vill ha sex lika ofta som du och därför får du ta första steget?

VILL han öht ändra på sig, och sluta vara blyg? 

• bylocal40
    Anonym skrev 2011-11-06 21:15:00 följande:
    acceptera att han är blyg, försök inte ändra honom. Han kanske ska skriva en tråd om hur han ska få dig att sluta vara så på?

Eller så kanske han inte vill ha sex lika ofta som du och därför får du ta första steget?

???????????????????????????????
  • Anonym (1)
    bylocal40 skrev 2011-11-06 21:16:53 följande:
    ???????????????????????????????
    Vad var oklart?
  • Anonym (Fundersam)
    bylocal40 skrev 2011-11-06 21:13:29 följande:
    Svårt att svara på!

Något som förvånar mig här på fl är hur vanligt det är att man inte vågar prata om problemen ??? (säger inte att så är fallat här ts)
    Hur ska man kunna ha ett bra förhållande om man inte öppet vågar säga vad man känner och tycker ?

Vet ju inte hur vida ni har diskuterat detta ? komunikation är ju A & O för att få ett bra sexliv.
    Själv skulle jag säga hur jag kände och försöka få han att bli mer självsäker och våga ta för sig med hjälp av dig!
    Funkar inte det ? ja då blir det svårt... men du måste nog ha tålamod ... inget han kan ändra på under en vecka.

Lycka till!
    Vi har disskuterat detta ett par gånger, men han vill inte riktigt berätta varför han är så blyg. 
    jag försöker peppa honom att bli lite mindre blyg. Kräver ju inget av honom och skulle aldrig vilja ändra på honom, utan mest vilja få honom att våga. Tack för ditt svar, att du orkade vara seriös. 
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2011-11-06 21:15:00 följande:

Försöker varken ändra på honom eller är för på så... 
  • Anonym (1)
    Anonym (Fundersam) skrev 2011-11-06 21:19:49 följande:
    Försöker varken ändra på honom eller är för på så... 
    "Hur ska jag f honom att sluta vara så blyg" innebär väl att du vill ändra honom från blyg till oblyg?

Har han själv uttryckt att han är för blyg för att ta första steget och vill förbättra sig?  
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (1) skrev 2011-11-06 21:23:10 följande:
    "Hur ska jag f honom att sluta vara så blyg" innebär väl att du vill ändra honom från blyg till oblyg?

Har han själv uttryckt att han är för blyg för att ta första steget och vill förbättra sig?  
    Ja han har sagt att han är för blyg för att ta första steget.. 
    Nej jag vill inte förändra, jag skulle uppskatta att någon gång få bli lite överraskad. 
  • Anonym (1)
    Anonym (Fundersam) skrev 2011-11-06 21:26:32 följande:
    Ja han har sagt att han är för blyg för att ta första steget.. 
    Nej jag vill inte förändra, jag skulle uppskatta att någon gång få bli lite överraskad. 
    Då är det nog han du ska snacka med, inte oss här på fl.

Har han sagt att han vill förändra sig och få bort blygheten, har jag frågat nu tre gånger?

Jag är för blyg för att ta första steget med min man, delvis pga att jag inte vill ta chansen att han ska säga nej. Jag har sagt till honom att jag är för blyg, men det är inte detsamma som att jag har sagt att jag vill att han ska hita på sätt att få mig att vara mindre blyg. Det är den jag är, det visste han när vi blev ihop. Alla kan inte vara för på i sängen, man ska acceptera varann som man är och respektera varandras olikheter. 
  • bylocal40
    Anonym (1) skrev 2011-11-06 21:17:39 följande:
    Vad var oklart?
    Allt!
    Alla har rätt att tycka vad som helst men att diskutera med en person som har dina åsikter är som att fösöka få ett svar från gud.

Att vara blyg kan i viss mån vara charmigt! men när det påverkar förhållande måste man väl få ta upp saken och diskutera det.
    Hur vanligt tror du det är att en blyg person säger: jag är för blyg för att ta första steget ?

Vi pratar om att DISKUTERA SAKEN! inte ändra på någon mot dens vilja.
  • Anonym (Fundersam)
    bylocal40 skrev 2011-11-06 21:32:33 följande:
    Allt!
    Alla har rätt att tycka vad som helst men att diskutera med en person som har dina åsikter är som att fösöka få ett svar från gud.

Att vara blyg kan i viss mån vara charmigt! men när det påverkar förhållande måste man väl få ta upp saken och diskutera det.
    Hur vanligt tror du det är att en blyg person säger: jag är för blyg för att ta första steget ?

Håller med dig fullständigt, jag hade hoppats på att slippa bittra människor som måste göra påhopp och börja gnälla. Nu frågade jag efter tips eller folk med samma problem som man kunde disskutera med och kanske få nå vettiga och bra tips. 
  • bylocal40
    Anonym (1) skrev 2011-11-06 21:30:21 följande:
    Då är det nog han du ska snacka med, inte oss här på fl.
    Ja då kan vi ju ta bort alla forum här på fl
  • Anonym (1)
    bylocal40 skrev 2011-11-06 21:32:33 följande:
    Allt!

Tack , men du behöver inte kalla mig gud. ^^

Jag är som sagt blyg och har sagt till min kille att jag är för blyg för att ta första steget, så varför det skulle vara ovanligt ser jag inte.
    Anonym (Fundersam) skrev 2011-11-06 21:34:11 följande:
    Håller med dig fullständigt, jag hade hoppats på att slippa bittra människor som måste göra påhopp och börja gnälla. Nu frågade jag efter tips eller folk med samma problem som man kunde disskutera med och kanske få nå vettiga och bra tips. 
    Jaha? Och här har du en som har samma problem men det duger alltså inte.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (1) skrev 2011-11-06 22:11:46 följande:
    Tack , men du behöver inte kalla mig gud. ^^

Jag är som sagt blyg och har sagt till min kille att jag är för blyg för att ta första steget, så varför det skulle vara ovanligt ser jag inte.
    Anonym (Fundersam) skrev 2011-11-06 21:34:11 följande:
    Jaha? Och här har du en som har samma problem men det duger alltså inte.

Inte när du är spydig och dryg... prova vara lite vänligare..
Svar på tråden Hur får jag han att sluta vara blyg?!