• Indigo

Barnvagnsaffär i Stockholm med stort utbud?

Sambon och jag ska handla vagn med 'svärmor' nästa vecka men jag är inte säker på vilken butik i Stockholm som har det största utbudet.
    Någon som kan tipsa? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Barnvagnsaffär i Stockholm med stort utbud?
  • Dandie

På södra sidan av stan kan jag varmt rekomendera Baby Land i Länna. Jag kommer att rekomendera dom till alla jag kan för dom var verkligen helt underbara när jag köpte min vagn där.

• Sissy

Någon som besökt Bonti på Norrtullsgatan? Har skrivit ner några adresser till babyaffärer inför vår Stockholms tripp. Bl a Babycenter på Hornsgatan, Barnbutiken på Karlavägen och Babyland Arninge. Tacksam om någon vet om det är värt ett besök på någon av dessa!!

• Parvelns mamma

Dem två jag kan tipsa om är Babyland i Barkaby och Barnens Hus i Rotebro, det är dem två jag har varit i. Babyland har ett större utbud av vagnar tycker jag men båda verkar vara bra. Vi köpte vår vagn på babyland iaf.

lycka till
    k

• herta

Sissy: Vi köpte vår vagn på Bonti på Norrtullsgatan. Mest eftersom de har rea på en utgående vagn som vi ville ha. De har inte så jättestort utbud på just vagnar, men jag tyckte att de var trevliga och hjälpsamma. Kolla på deras hemsida: www.bonti.se

/ herta

• ljus

Sissy, gå till SimpleWorld på Karlavägen, eller det var kanske den du menade? Den är jättebra! (sen finns det lite mammaaffärer också på karlavägen..)

• Anni

De som finns är ju Babyland, Babyplanet och Banrens Hus. (ja förutom Bonti och simpleworld då men de har inte sååå stort utbud).
    Babyland finns det ett par runt om stan; Haninge, Kungens Kurva, Bromma, Barkarby och Arninge.
    Babyplanet ligger på kungsholmen (litet utbud), Hornsgatan & Länna.
    Barnens Hus finns väl i Nacka och Rotebro.

• Snusan

Babyland i Arninge fick vi absolut mest hjälp av. Åkte först till Kungens kurva, men där hade de överhuvudtaget ingen koll på skillnader, dvs lite slapp okunnig personal. I Arninge däremot suverän hjälp där de verkligen kunde produkterna och det tyckte jag var viktigt när vi valde vagn.

• Mums

Se till att kolla öppettiderna! Affären på Hornsgatan har rätt snåla öppettider t.ex.

• MHN

Babyland Bromma, bra service, ibland kan det bli väntetid när det är mycket folk där, köpte vi vår vagn och kommer nog att köpa babyskyddet där också. Har varit på Barnens hus i Nacka också och kollat.

• Sissy

Ok, tack för tipsen! Nu återstår bara att välja vilken! Känns ibland som att man inte ska prata med för många, alla tycker olika. Har varit helt inställd på att köpa en Teutonia duo, men nu har jag hört så många som tycker att det är bättre att köpa en sittvagn med lift....
    Och man är ju prao på det här området...

Svar på tråden Barnvagnsaffär i Stockholm med stort utbud?