• ewis1

Skillnad filly fairy och My little pony? Adventskalender tips?

Jag ska köpa en adventskalender till min 3,5-åring och har hittat filly fairy som verkar lite gullig. Är det samma som My little pony?
    Jag vill inte köpa lego eller littlest pet shop och orkar inte göra en själv. Vad har ni köpt till era barn?

• Svar på tråden Skillnad filly fairy och My little pony? Adventskalender tips?
  • lykantrophona

Filly Fairy är inte samma sak, men likt. Filly Fairy är en efterapare skapad av ett annat företag (Simba), men vilket man föredrar handlar väl om tyckte och smak. Finns inget som hindrar en från att leka med dem tillsammans, eller hur? När jag var liten hade jag både My Little Pony, Party Ponies och en mängd andra färggranna ponnier.

My Little Pony tillhör Hasbro, och har funnits sen början på 80-talet. Filly Fairy är, som sagt, Simbas. Jag tror den dykt upp först de senaste åren.

Sen förstår jag inte varför barn, speciellt så pass små barn, måste ha en adventskalender som man får små leksaker ur. Räcker det inte med vanliga bildkalenderar? Betydligt billigare, och mindre plastskräp i huset. Drömmer

• Boel1

Jag har köpt en play-mobil kalender med hästar. Det brukar vara hållbara grejer. Har en kalender där man gör paket själv, men orken räcker inte riktigt till. Och en köpt kalender kostar knappast mer, det blir knappt en tia per dag om kalendern kostar 199:-

• ewis1
    lykantrophona skrev 2011-11-07 10:13:31 följande:
    Filly Fairy är inte samma sak, men likt. Filly Fairy är en efterapare skapad av ett annat företag (Simba), men vilket man föredrar handlar väl om tyckte och smak. Finns inget som hindrar en från att leka med dem tillsammans, eller hur? När jag var liten hade jag både My Little Pony, Party Ponies och en mängd andra färggranna ponnier.

My Little Pony tillhör Hasbro, och har funnits sen början på 80-talet. Filly Fairy är, som sagt, Simbas. Jag tror den dykt upp först de senaste åren.

Sen förstår jag inte varför barn, speciellt så pass små barn, måste ha en adventskalender som man får små leksaker ur. Räcker det inte med vanliga bildkalenderar? Betydligt billigare, och mindre plastskräp i huset. Drömmer

Jaha, ja det verkar ju vara samma idé.
    Storasyster (9 år) ska få en adventkalender och då får även lillasyster en (även om hon är lite för liten ännu). Glad 
Svar på tråden Skillnad filly fairy och My little pony? Adventskalender tips?