• trolös75

Måste man ha faderns godkännande för att skaffa barnvakt??

Hej!
    Är en mamma 37 år, och jag har en son på snart 7 år.
    jag och hans pappa har delad vårdnad,
    jag har varit tvungen att ta ett 100% jobb för ekonomins skull :( och det har inne bärigt att jag har fått ha min son mindre eftersom att han går  förskola i en by utanför där jag bor. Och jag har bara fått beviljat skoltaxi under skoltiden inget annat. Och jag har ej något körkort för tillfället,
    så jag sa åt sonens fader att jag måste skaffa en barnvakt till vissa tillfällen så jag kan ha min son. Då sa fadern att då måste han få godkänna den barnvakten, och jag tror inte våran son skulle må så bra av det. och sista alternativet jag sa var att han kanske måste byta förskola så att jag kan ha han mina veckor. Då vart pappan alldeles upprörd och predikade en massa.

Så jag skaffade ingen barnvakt fadern fick som han ville åter igen, så det blev så att jag har nu min son endast varannan vecka från fredag efter kl 16 till söndag allt från att ha han fram till 12 eller 16.00 på dagen.

Mår jättedåligt av detta, jag har en sambo som ej har körkort heller och som jobbar 06.30-15.30 varje dag. men det hjälper inte mig då skoltaxin hämtar inte barn fören typ 07.10 och lämmnar  mån-ons 14.30 0ch tors-fre 13.30. så detta är ett stort och jobbigt problem

Så kan en fader kräva att han ska godkänna barnvakten och kan han neka mig skaffa barnvakt??
    hoppas någon kan ge mig några svar :)
  • Svar på tråden Måste man ha faderns godkännande för att skaffa barnvakt??
  • Lenchen77

På din vecka gör du som du vill - på hans vecka är det han som bestämmer! Stå på dig

Svar på tråden Måste man ha faderns godkännande för att skaffa barnvakt??