• Sassy86

Jag kan inte sluta med energidryckerna!!!

heej...

jag e 24 år, tjej... jag har blivit besatt av energidrycker!! först var jag på min sambo, för han drack flera styckna redbull om dagen... sa åt honom det kan va farligt i för stor mängd..men han ryckte på axlarna och sa "äsch".. han jobbar väldigt mycket,riktig arbetsmyra..och dricker för att orka med...

när jag testade hans redbull har jag inte kunnat sluta... älskar den syrliga söta smaken och man får liten kick varje gång... jag dricker ett märke som heter Hustler, energidryck,till frukosten varje morgon... tar 2 om dagen!

Är det farligt? Båda mina föräldrar har högt blodtryck, varav ena fick stroke.. kan energidryck påverka en negativt?         

• Svar på tråden Jag kan inte sluta med energidryckerna!!!
  • Autumnbeauty
    Sassy86 skrev 2011-11-07 14:57:57 följande:
    heej...

jag e 24 år, tjej... jag har blivit besatt av energidrycker!! först var jag på min sambo, för han drack flera styckna redbull om dagen... sa åt honom det kan va farligt i för stor mängd..men han ryckte på axlarna och sa "äsch".. han jobbar väldigt mycket,riktig arbetsmyra..och dricker för att orka med...

när jag testade hans redbull har jag inte kunnat sluta... älskar den syrliga söta smaken och man får liten kick varje gång... jag dricker ett märke som heter Hustler, energidryck,till frukosten varje morgon... tar 2 om dagen!

Är det farligt? Båda mina föräldrar har högt blodtryck, varav ena fick stroke.. kan energidryck påverka en negativt?         
    Blä, de där energidryckerna är ju SKIT för kroppen! Bara en massa kemikalier. vissa sötningsmedel kan skapa förändringar i blodplättarna. Det är ju inte en slump att vissa sötningsmedel är förbjudna i tex Japan.

Nä, jag skulle aldrig dricka en  sån där, äckligt smakar de, för att inte tala om den där stickande, articifiella lukten. Urk, hoppas du blir kvitt beroendet!
  • Ziindlaa

Ja inte tror jag att det är särskilt hälsosamt, blir det inte dyrt? Vad kostar en burk?

• Sassy86
    Ziindlaa skrev 2011-11-07 15:04:26 följande:
    Ja inte tror jag att det är särskilt hälsosamt, blir det inte dyrt? Vad kostar en burk?

jag köper flakvis... 99 kr för ett flak med kanske 12 sådana.. 
    vet inte hur ohälsosamt det är... jag tar dom för att orka med vardagen..

har gått upp 3 kilo, men vet inte om det är p.g.a dom!   
  • As mamma

Skulle inte förvåna mig om du gått upp i vikt av dem.. Om du inte orkar med dagen, är det väl något du borde ta tag i? Varför orkar du inte? Sover du inte tillräckligt? Äter du inte tillräckligt? Eller har du helt enkelt blivit beroende?

• Takex

Underbara, fina RedBull. Vad skulle livet vara utan dig! Jag känner igen just det där med smaken, hur gott det är, man är så törstig och så tar man några klunkar och huvudet vaknar till.

Du dricker ännu inte så mycket så sätt in en gräns. Jag får absolut inte dricka mer än en om dagen och det håller jag faktiskt. För att ha koll på koffein intaget. Jag går inte upp i vikt av min RedBull, jag dricker inte tillräckligt men utan den skulle jag inte kunna komma igång på morgonen. Det här att vakna halv 7 är inte vad jag är skapt för tyvärr.

Det är ju en sån perfekt dryck men man måste ta sig i kragen lite, klart man ska få dricka sin RedBull men en rimlig mängd om dagen! 

• beli

Förstår inte riktigt det här med att man inte kommer igång på morgonen... Jag har alltid varit en nattuggla, men med min sambo har jag tvingats gå upp vid 6-7-tiden. Man vänjer ju sig efter några veckor/månader. Är man supertrött kan man ju träna fem minuter varje morgon, då blir man garanterat pigg (talar av erfarenhet). Behövs inte mer än 20 armhävningar och 20 sit-ups så är man igång. Mycket hälsosammare än RedBull!

• Takex
    beli skrev 2011-11-07 16:12:49 följande:
    Förstår inte riktigt det här med att man inte kommer igång på morgonen... Jag har alltid varit en nattuggla, men med min sambo har jag tvingats gå upp vid 6-7-tiden. Man vänjer ju sig efter några veckor/månader. Är man supertrött kan man ju träna fem minuter varje morgon, då blir man garanterat pigg (talar av erfarenhet). Behövs inte mer än 20 armhävningar och 20 sit-ups så är man igång. Mycket hälsosammare än RedBull!
    Oj Jesus, den som kan få mig att göra 20 armhävningar på morgonen för att vakna den har super powers. Jag fungerar inte innan halv 12, efter två decennier i skola så har jag fortfarande inte vant mig. Går jag upp klockan 6 - 7 så är chansen maximal att jag resten av dagen kommer vara dråsig, gäspa och få ont i ögonen. Tror det beror mycket på ens personliga sömntåg.
  • Den allsmäktige

Och jag är det av energidrickan power king, billigare och godare än RB.

• beli
    Takex skrev 2011-11-07 16:31:02 följande:
    Oj Jesus, den som kan få mig att göra 20 armhävningar på morgonen för att vakna den har super powers. Jag fungerar inte innan halv 12, efter två decennier i skola så har jag fortfarande inte vant mig. Går jag upp klockan 6 - 7 så är chansen maximal att jag resten av dagen kommer vara dråsig, gäspa och få ont i ögonen. Tror det beror mycket på ens personliga sömntåg.
    Men prova göra fem armhävningar på morgonen då, eller ens en ;)

Det där med kaffe har jag aldrig heller förstått. Det är inte bra att göra sig beroende av nåt externt för att kunna vakna.
Svar på tråden Jag kan inte sluta med energidryckerna!!!