• turia

    kan man ta laxoberal och laktulos samtidigt?

    Jag har åkt på värsta förstoppningen!
    Det vägrar komma ut o sitter som berget!!
    Jag bryter snart ihop!
    Har provat microlax men det hjälpte inget!!
    //V 14

  • Svar på tråden kan man ta laxoberal och laktulos samtidigt?
  • Helene33

    ja det kan man men det tar några dagar innan det hjälper

  • upp0ner

    Det finns ju dulcolax som är i tablettform som brukar funka jättebra på mig. Gör skitont under tiden men sedan kommer det ca efter 12 timmar och då lättar det.

    Ja man kan ta det samtidigt. Jobbar med äldre och där använder vi båda på de som är förstoppade och har då aldrig hört att man inte skulle kunna göra det.

    Laxoberal är väl mer effektivt så skulle du inte kunna prova med det först?

  • turia

    läste just om laxoberal- verkar inte va så bra under graviditet...provar bara laktulos då.

  • Helene33

    gör det men det kan ta några dagar innan du får full effekt lycka till

  • upp0ner

    Då ska du nog inte räkna med att det släpper så fort.
    Vet hur j-ä jobbigt det är att känna sig helt uppstoppad så hoppas att det funkar. Drick mycket så brukar det ibland underlätta.
    Ha det bra!

  • Älskade vovvsing

    jag har använt lactulos å det funkade kanon på mig!! Hjälpte redan typ andra dagen lr nått.. Mitt problem var åxå att eftersom jag knappt åt ngt så dröjde det ju innan... Ja.. du vet.. Men NU... nu dricker jag ett par munnar kaffe med mycket mjölk efter frukosten å DÅdu!!

  • turia

    det stod om laxoberal att vid mer än tillfällig behandling skulle läkare rådfrågas...
    Så alltså man får ju men det verka va starka grejjer..
    O jag vill ju ha ut skiten!!
    en gång borde ju inte skada, full effekt är ju bäst eller?

  • Helene33

    prova att ta det i några dagar men så fort det ger resultat så slutar du men ta det inte mer än 3-4 dagar

  • turia

    då hade man tagit dropparna!'
    O lactuloset..
    fortsättning följer..

  • upp0ner

    Om du läser i fass så står det att det finns begränsad erfarenhet med användning av laxoberal under graviditet men undersökningar man gjort på djur har inte påvisat någon negativ effekt på barnet.

    Jag skulle nog tolka det som att jag kan ta det nån enstaka gång om jag skulle ha stopp i tarmen. Men man kan ju tolka det som man vill.........

  • mom2be

    Tips för framtiden är att äta linfrö (brukar blanda ner typ tre matskedar i morgonyoghurten) och dricka minst ett glas vatten (eller annan dryck) till. Håller magen i topptrim och kostar inte skjortan heller.

  • Jullan81

    Jag har använt laxoberal en gång nu under graviditeten. Jag hade så ont så jag kunde inte låta bli, på mig hjälpte det redan efter några timmar men det kanske bara var en tillfällighet?
    Nån som vet om nåt bra medel som man kör upp som stolpiller typ istället för att dricka? Jag har fått för mig att det hjälper fortare.. nån som vet?

  • turia

    vi ska bort kl 19, hoppas att det inte verkar så fort på mig då!
    Fast å andra sidan e det bara grannen dörren bredvid

  • levelivia

    Jag har tagit laxoberaldroppar cirka 2ggr/vecka under hela graviditeten, detta var på inrådan från gynokologen på MVC då jag har problem med trög mage sedan tidigare. Sedan jag blev gravid har magen stannat totalt och inget händer alls utan "hjälp". Det man dock ska tänka på är att man kan förlora mera vätska än normalt med avföringen och därför se till att dricka ordentligt.

  • turia

    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!
    efter en hel dags kämpande kom han ut!! o det var en tjock jävel!!Krysta mig blå!! spräckte nog en ven, o förflyttade livmodern!! Men den är ute!!
    Nu känns det sååå bra...

Svar på tråden kan man ta laxoberal och laktulos samtidigt?