Vilken barnförsäkring är bäst?
Vilken barnförsäkring ska man välja? Stämmer det att trygg hansa har bäst barnförsäkringar? Sonen är redan försäkrad genom trygg hansas väntabarn försäkring, men ska nu teckna en fortsatt barnförsäkring.
Vilken barnförsäkring ska man välja? Stämmer det att trygg hansa har bäst barnförsäkringar? Sonen är redan försäkrad genom trygg hansas väntabarn försäkring, men ska nu teckna en fortsatt barnförsäkring.
Det beror ju på vad du vill ha prioriterat, men Trygg Hans har bäst villkor på mest grejer så att säga.
Skandias är oxå bra, men det skiljer lite i villkoren. Jag har båda bolagen till mina barn.
Hur ska man veta vad man vill ha prioriterat då..? *känner mig dum*
Om jag inte minns fel så är trygg hansa ända bolaget som täcker damp/adhd och liknande + anorexi och bullemi
Det enda jag kan råda till är att ni läser vuillkoren för de bolag som kan vara av intresse. Då bör ni få ett hum om vad ni tycker skall prioriteras o vad ni tycker ser bra ut.
Tyckte jag läste att man får teckna tilläggsförsäkring för damp/adhd autism och liknande. Det är nog bäst att göra det. Har inga andra bolag sånt alltså? Konstigt isåfall.
Jo, jag får väl börja läsa lite.. Tänkte bara om det var någon som hade tips och erfarenheter att dela med sig av!
Min erfarenhet är att Trygg Hansa är jättebra. Både villkorligen och att ha att göra med. Jag har den till två av mina barn. Den som inte har TH, har istället Skandia och de är oxå bra, men inte lika bra som TH.
Hej, det är jättesvårt att veta om man väljer rätt. Vi hade en tjej som ringde hem till oss, hon sålde inte försäkringar utan tipsa bara om de som var bäst. De bästa just nu var LRF (lantbrukarnasriksförbund, även icke medlemmar kan teckna försäkring där nu) sen var det IF.
Th´s barnförsäkring har varit ledande i flera år & är fortfarande.
Dock vad gällande adhd/damp så måste man teckna till en tilläggs försäkring för att skyddet ska gälla, & det gör man före 6 månaders ålder.
ALM
Kul att du fick det svaret då jag ringde till IF här i dagarna om barnförsäkring och när ajg sa att jag har TH idag så tyckte säljaren på IF att jag skulel stanna kvar hos TH eftersom IF inte kan matcha barnförsäkringen TH har överhuvudtaget...
På www.konsumenternasforsakringsbyra.se/ kan man få en översikt över de olika försäkringarna och dess villkor.
Konsumenteranas försäkringsbyrå drivs av Konsumentverket, Finansinspektionen och Sveriges Försäkringsförbund så de bör vara neutrala.