• aikidoaasa

Arbetskläder...?

Jag har sett en hel del mammakläder här och där som har fallit mig i smaken. Men jag har inte riktigt hittat något som passar när jag jobbar. Jag brukar oftast böra kläder som kavaj, byxor/ kjolar och skjortor. Men det har jag inte sett så mycket av i gravid väg. Någon som har några tips på var man kan hitta detta? Det ser inte snyggt ut att bara köpa större storlekar då det sitter pösigt på fel sätt. 

Även om jag inte har gått många veckor ännu så märker jag att mina byxor redan börjar sitta tajt runt magen... nu kan det gå ner under ett tag men det kan jag inte garantera att det gör. Men detta gör ju att jag redan nu börjar fundera lite. Dessa "byx förlängare" som jag sett lite här och där är supersmarta, men funkar inte riktigt på de flesta av mina svarta arbetsbyxor då knäppningen inte är helt "vanlig".
    Då det fortfarande är så tidigt så vill jag inte "avslöja" mig för tidigt med att helt plötsligt byta klädstil, senare då magen börjar visa sig mer så kan jag byta till andra fina kläder.

Vilka jobbiga problem man har.  

• Svar på tråden Arbetskläder...?
  • Sale

Du kan inte sy egna då? Lite modifiering tänker jag? =)

• aikidoaasa

Jag skulle kunna sy egna... men känner kanske att jag inte riktigt är så duktig ännu på att modifiera mönster på ett sådant sätt... men det är värt att tänka på...

Ingen annan som har några tips? 

• MissSandra

HM i min stad har snygga skjortor, titta där. Annars finns det ju en del affärer på nätet som du kan leta lite på!
    lycka till!

• Wilhelmine

Kavajerna kan du ha, men uppknäppta. Strechiga kjolar och lite längre toppar. Många blusar är lite pösiga.

• StilaM

På mamastore köpte jag både kostymbyxor, kjolar och blusar etc när jag var gravid. Finns även som webbutik om du inte bor i Stockholm.

• amalie79
    aikidoaasa skrev 2011-11-07 22:20:03 följande:
    Jag har sett en hel del mammakläder här och där som har fallit mig i smaken. Men jag har inte riktigt hittat något som passar när jag jobbar. Jag brukar oftast böra kläder som kavaj, byxor/ kjolar och skjortor. Men det har jag inte sett så mycket av i gravid väg. Någon som har några tips på var man kan hitta detta? Det ser inte snyggt ut att bara köpa större storlekar då det sitter pösigt på fel sätt. 

Även om jag inte har gått många veckor ännu så märker jag att mina byxor redan börjar sitta tajt runt magen... nu kan det gå ner under ett tag men det kan jag inte garantera att det gör. Men detta gör ju att jag redan nu börjar fundera lite. Dessa "byx förlängare" som jag sett lite här och där är supersmarta, men funkar inte riktigt på de flesta av mina svarta arbetsbyxor då knäppningen inte är helt "vanlig".
    Då det fortfarande är så tidigt så vill jag inte "avslöja" mig för tidigt med att helt plötsligt byta klädstil, senare då magen börjar visa sig mer så kan jag byta till andra fina kläder.

Vilka jobbiga problem man har.  
    Äh, jag som trodde tråden handlade om ARBETSkläder... typ grovjobbare. Nää, då har jag inga tips å ingenting intressant : )
  • StilaM

Oj. Mamastore verkar ha stängt... :(
    Lilla mirakels webshop har ju en del också.  

Svar på tråden Arbetskläder...?