Vad tycks?
Är Ivan ett knasigt namn? Jag tycker det är otroligt vackert och får jag en son ska han definitivt heta det.
Ivan Måns Bernt. Bernt efter min avlidne pappa.
Blir det en flicka ska hon heta Susanna Harriet Bernadine.
Är Ivan ett knasigt namn? Jag tycker det är otroligt vackert och får jag en son ska han definitivt heta det.
Ivan Måns Bernt. Bernt efter min avlidne pappa.
Blir det en flicka ska hon heta Susanna Harriet Bernadine.
Jag tycker inte det är ett fint namn. Men det är jag det.
Du har bättre flöde i flicknamnet än pojknamnet. låter ganska hårt... Ivan Måns Bernt.
Det hugger lixom av varenda konsonant...
Hade haft en annan ordning typ... Måns Ivan Bernt.. låter det mjukare.. OM du nu vill ha alla namnen. Ivan i sig är det inget fel på alls. Smaksak ju :)
Namnet Måns är "up for discussion"., det kan ändras:)
Kanke Ivan Edward Bernt istället? Eller Ivan Thomas Bernt?
Namnet Måns är "up for discussion"., det kan ändras:)
Kanke Ivan Edward Bernt istället? Eller Ivan Thomas Bernt?
Vill helst att Ivan ska stå först så det inte blir omväxlingar med div. myndigheter.
Måns var ju det enda av namnen som var något sånär icke-gubbigt...
Ivan är väl inget gubbigt namn? Det är ett tidlöst namn som folk i alla åldrar heter (åtminstone i Ryssland, LOL. ;))
Jag tycker att Ivan är stiligt så kör på det om ni gillar det. Du behöver nog inte bekymra dig för att myndigheter skulle förväxla namnen om tilltalsnamnet inte stod först. Jag tror att man brukar stryka under tilltalsnamnet i räckan av namn som man skickar in till Skatteverket. Jag förstår att ni vill ha Ivan först, men man kan göra annorlunda om namnen flyter bättre på annat sätt.
Det är tre rätt korta namn. Ni kanske skulle kunna byta ut Måns mot ett längre. Lycka till!
Ivan är väldigt vackert, ståtligt och gulligt. Allt i ett!
Näpp inga namn i min smak alls! varken killnamnen eller tjejnamnen.
Ivan är för mig för alltid Ivan i Kulla-Gulla-böckerna. För det var där jag hörde det först, och det har präglat mig. Ivan var en snygg, sportig och charmig ung officer med mycket "dash"... och det är ju positivt. Men han var också hård och hjärtlös.
En annan association är Ivan den Förskräcklige. Samma sak där: det är stiligt att han var tsar och framgångsrik i krig, men förskräckligt att han var förskräcklig...
Ett kluvet namn med andra ord. Men - det _låter_ väldigt fint!
Däremot förstår jag inte vad alla ser i namnet Måns nuförtiden. Beror det på den där killen Zemmerlöf eller vad han heter..? För mig är Måns värsta bonntöntnamnet...
Susanna är ett jättefint flicknamn med bra ursprung, som alltid är lika vettigt och gångbart.