• Aprilia77

Har ni börjat klä era små i overall ännu?

Blev osäker i morse vad jag egentligen skulle ta på mina två barn (snart två och fyra år) när de skulle till förskolan. Känns ändå lite tidigt att börja med overall... eller? Nu har de skalbyxor och varm jacka med fleece under. Var fyra grader i morse, bor i Göteborg. Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Har ni börjat klä era små i overall ännu?
  • stjierna

Här var 7 grader i morse, och sonen hade en varm tröja + skaljacka o mössa. Vi kör bil till förskolan :)

• Emma2009

När det e 3,5 grader eller mindre blir det overall annars flece tröja, flece byxor jacka å galonbyxor.

• bellsii

Sonen 2 år har fodrad galon overall

• kokos

Jag kör med mysbyxor och galon. Upptill vanlig vinterjacka och mössa+vantar. Än så länge är det ju 8 plus.... Om man tar på för tidigt vad sjutton ska de ha på sig vid -20??

• Majan78

Fleecekläder och skalkläder får duga till det blir minusgrader i alla fall.

♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • Agnes och Ville

Nej! Ingen overall ännu...då har dom inget att ha på sig sen när det är kallt!

Nu är det skalkläder med fleece under. Har även fodrade gallonkläder om det skulle behövas.

Jobbar på förskola och det händer ofta att föräldrar börjar för tidigt med vinterkläderna så barnen har samma kläder nu som vid -10 och då är det inte så konstigt att dom fryser i vinter.
    Lager på lager principen är den bästa så här års!

Man får också tänka på att det blir varmare på eftermiddagen!

• viseversa

Nope dom har inte ens skalbyxor på sig. Fodrade jeans räcker väl. En tjock tröja och en tunnare jacka över det räcker utmärkt. Har med mig en tunn mössa och tunna vantar utifall att. men oftast vill dom itne ha det på sig iallafall.

Man ska inte klä barnen mer än man klär sig själv. Går ni runt i termobrallor fleece/ull tröja vinterjacka tjocka vantar tjock mössa och halsduk nu?

Barnen rör dessutom på sig en hel del och håller sig varma på så sätt. Jag klär barnen i vinteroverall först när det blir minusgrader. Och jag själv känner att det är kallt.

• Mumin80

Dottern har overallen till å från dagis, åker barnvagn 5 min promenad. Det är ju kallt på morgonen. På dagis har hon däremot mikrofleecejacka, överdragsjacka och fodrade galonbxor för dagens utelek.

• Tinnys

Nej, skalkläder och på fm fleece under. Det är ju inte ens minusgrader ännu.

• Mary Jo

Ja,eller jag har en tunnare overall till henne. Den tjockare bra overallen kommer fram när det är snö.

viseversa skrev 2011-11-08 09:11:01 följande:
    Nope dom har inte ens skalbyxor på sig. Fodrade jeans räcker väl. En tjock tröja och en tunnare jacka över det räcker utmärkt. Har med mig en tunn mössa och tunna vantar utifall att. men oftast vill dom itne ha det på sig iallafall.

Man ska inte klä barnen mer än man klär sig själv. Går ni runt i termobrallor fleece/ull tröja vinterjacka tjocka vantar tjock mössa och halsduk nu?

Barnen rör dessutom på sig en hel del och håller sig varma på så sätt. Jag klär barnen i vinteroverall först när det blir minusgrader. Och jag själv känner att det är kallt.
     Här var det -1 när jag klev upp. Jag har långkalsonger under jeansen,tjock jacka,mössa och vantar när jag åker till jobbet. Beror ju lite på vart man bor i Sverige också. Här är det ingen unge som kan vara ute i fodrade jeans bara. brr..
Svar på tråden Har ni börjat klä era små i overall ännu?