• kulingen

Hur man stävjar sin lust och irritation till sin älskade

Jag vet inte hur många trådar jag läst om här på FL om situationen när den ene vill betydligt mer än den andra. Hur överlever man? Hur undviker man att vara sur och irriterad? Jo, jag såhär:

* Onanera innan läggdags. (Vågade jag inte för några år sen, tänk om det var just ikväll som hon hade lust? Nä, idag vet jag till 99% säkerhet att så inte är fallet, och jag har inte haft fel än)
    * Gå och lägg dig efter att hon somnat (Finns inget att bli missnöjd över)
    * Sluta med att beröra/krama henne så ofta (Hon verkar inte sakna det, väcker bara min lust ändå)
    * Svara på användarfrågan "Hur ofta har ni sex?" i någon nätblaska. Välja alternativet med minst frekvens och inse att det faktiskt finns fler som mig.
    * Hålla för öronen när någon kompis berättar om sexlivet med sin fru/sambo/flickvän
    * Besöka VM.se (Inte för att vara otrogen är min grej men mest för att se att det finns kvinnor med lust där ute, och veta att "vill jag, så kan jag")
    * Träna (Gör jag många ggr i veckan. Endorfinet hjälper till att hålla negativa sexlivs-tankar borta. Håller även kroppen i trim.)
    * Lägga fokus på annat (Jobb, renovering, barnen). Håller också negativa tankar borta.
    * Läsa liknande trådar här på FL och inse hur många män som har samma problem ("Jag är inte ensam"-känslan. Men även inse att göra ett byte kanske inte slutar så gott det heller)
    * Läsa liknande trådar här på FL och inse att några kvinnor har samma problem med sin man (Inge hopp om att ni kvinnor med lust verkligen finns. På riktigt!)
    * Fortsätta hoppas på att när småbarnsåren är över så kommer min älskade fru att bli en vild panter i sänghalmen (Ärligt talat, jag börjar ge upp detta hopp. Men hoppet är det sista som överger en)

Det är med glimten i ögat som jag skriver denna lista. Det tragiska är att det mesta är sant.

• Svar på tråden Hur man stävjar sin lust och irritation till sin älskade
  • kulingen

Det funkar väl till den grad att jag lever kvar i relationen och inte ännu har några tankar på att lämna den.

• Anonym (en till)

bra tankar, ska nog försöka följa den

• Anonym
    kulingen skrev 2011-11-10 21:10:17 följande:
    Det funkar väl till den grad att jag lever kvar i relationen och inte ännu har några tankar på att lämna den.
    Härligt, det finns alltså hopp för manssläktet!
  • Anonym (???)
    Anonym skrev 2011-11-10 21:21:46 följande:
    Härligt, det finns alltså hopp för manssläktet!
    Så du tycker alltså att det är positivt att TS och hans fru lever som de gör?  Att t o m har slutat krama varandra...
  • Anonym (been there)

Tja, om man vill  leva i en död relation utan partnersex, så...

Annars skulle jag säga: Separera och skaffa dig ett liv!

• jonte02
    kulingen skrev 2011-11-10 21:10:17 följande:
    Jag har viarit inne i de tankebanorna som du raddar upp i trådstarten, men efter nogrant övervägande valde jag typ det motsatta allternativet. Jag har gått från att vara frustrerad och grinig om det gått för lång tid mellan sex till att vara gladare och visa omtanke. Jag ger min fru komplimanger och uppmuntrande ord. Jag lyssnar på henne och pratar mer med henne. Köper en och annan blomsterkvast lite då och då + favorit chokladen. Ger henne lite spontan massage (hårbotten, fötter, axlar) utan att det behöver leda till sex. Såklart att jag hårdnar där nere när jag gör detta, men det får bli en handtrallare efteråt om det känns för jobbigt :)

Så, har detta ärligt kärleksfulla beteende givit mig något? Jo, samtidigt har jag och min fru (jag tog initiativet) fått igång en dialog om sex och hur vi ser på det. Vi förstår varandra bättre helt enkelt. Vi har ökat vårat ses snitt från 1 ggr/vecka till 2ggr/vecka, ibland mer, men sällan mindre.

Anledningen till att jag valde detta allternativ var att jag tyckte mitt humör påverkade min och våran glädje. Det känns mkt bättre att vara glad även om det är lätt att få "återfall".

För mig funkar det. Kan till och med rekommendera det, men det kanske inte funkar för alla.
  • Anonym
    Anonym (???) skrev 2011-11-11 01:10:48 följande:
    Så du tycker alltså att det är positivt att TS och hans fru lever som de gör?  Att t o m har slutat krama varandra...

Ja fast det bästa vore väl om de gick skilda vägar. De kramas ju, fast inte lika ofta och frugan verkar ju inte heller sakna det så ser inte problemet?

Jag tycker det är grymt att ts inte är otrogen utan har hittat andra lösningar, fast det bästa vore väl såklart om de gick skilda vägar.   
  • Mrs Lilac

Det är mycket fler trådar på FL om kvinnor sin får för lite sex än tvärt om. Säkert för att det är mycket kvinnor här såklart men det är lila vanligt tror jag, har många väninnor som är ledsna över för lite sex och närhet i förhållandet.

• Anonym (älskaren)

Heja på vilken krass och bra tråd!!
    jag gör mycket som TS men samtidigt jobbar jag på Jontes linje. Försöker ge frugan omtanke och närhet utan sex i alla fall.
    Visst, tar på självkänslan att vara en sådan mes men tycker porrsurfandet hjälper en del. Då är jag ju lite dirt och olydig så då känns det lite bättre. Får se om jag tar mig nåt kk längre fram, dit har jag inte kommit än.
    Har aldrig porrsurfat eller nåt tidigare men tycker nog tamefan att det hjälper. Efter att ha fått nobben i 10 år så..
    För fan män, stå upp för att vi är män! Vi är kåtbockar, de e naturligt å manligt, inget å skämmas för.
    ha en bra helg!
    (förr var det sug å svälj..)

Svar på tråden Hur man stävjar sin lust och irritation till sin älskade