• Larsan

Vilken av dessa lämnar du femman till?

Låt oss säga att du skulle stöta på 5 personer utanför en offentlig toalett som vänligt ber om en femkrona av dig för att komma in på toaletten. Alla 5 personer saknar av någon anledning pengar och alla är akutkissnödig.

Vem av dem ger du din femma till? 

Motivera gärna! 

12-barnspappa
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-08 11:22
    OBS!! Låt oss säga att det finns 5 toaletter på rad och alla är lediga så ALLA har chans att gå på varsin toalett samtidigt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken av dessa lämnar du femman till?
  • Furstinna

Eftersom det blir roligare att välja ett alternativ så blir det barnet. Hade dom stått där alla hade dom bara kunnat hålla upp dörren för varandra, men hade det bara varit en person oavsätt vem av ovanstående så hade jag gett varje.

• Quizziz

Skulle inte ha samvete att inte ge en femma till alla dessa personer!
    Även om det skulle bli så att jag blev utan och själv får gå kissnödig! Glad

• Frontline

Jag skulle ge den som står först sen så får den personen när h*n är klar hålla upp dörren så nästa kan gå in och gå för samma 5 krona...
    Brukar aldrig ha några mynt men en femma brukar finnas till en kundvagn...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Pentagram

Jag hade hjälpt barnet i första hand (vilket inkluderar att hjälpa det hitta sina föräldrar efteråt). De övriga är vuxna och får klara sig själva (om jag inte har gott om femmor och känner mig på givmilt humör - med tanke på att jag just uppsökt toaletterna lär jag uträtta mina behov först och sedan får väl de andra smita efter eller hur de vill lösa det). Skulle jag uppfatta att den äldre kvinnan faktiskt är dement och på rymmen skulle jag nog ringa 112 [Nej, jag känner inte till något särskilt nummer man ringer när det finns lösspringande dementa tanter, jag hoppas 112 kan hjälpa mig vidare].

• NiiniB
    Ungen hade fått kissa ute - polisen ser nog mellan fingrarna när det gäller ett barn ;)
    Mannen med uvi kanske inte ens var kissnödig på riktigt - han får inga pengar av mig.
    Tanten som rymt hade jg följt med tillbaka till hemmet.
    Gubben får väl skylla sig själv som inte tagit sig tid att kissa ;)
    Alltså får den gravida kvinnan min femma :)
  • DHF

Jag hade slumpat fram en! Men det alternatviet fanns inte med.

• Larsan
    Pentagram skrev 2011-11-08 11:33:51 följande:
    Jag hade hjälpt barnet i första hand (vilket inkluderar att hjälpa det hitta sina föräldrar efteråt). De övriga är vuxna och får klara sig själva (om jag inte har gott om femmor och känner mig på givmilt humör - med tanke på att jag just uppsökt toaletterna lär jag uträtta mina behov först och sedan får väl de andra smita efter eller hur de vill lösa det). Skulle jag uppfatta att den äldre kvinnan faktiskt är dement och på rymmen skulle jag nog ringa 112 [Nej, jag känner inte till något särskilt nummer man ringer när det finns lösspringande dementa tanter, jag hoppas 112 kan hjälpa mig vidare].
    Men om du inte är i behov av en toalett?
    Omröstningen säger ingenting om att du måste gå på toaletten, Du går bara förbi toaletten och dessa personer frågar dig om du har en femma att låna ut
    12-barnspappa
  • tahira

Barnet, absolut. Sedan ser man förstås till att han eller hon hittar sina föräldrar.

Sedan gubben. Jag tänker mig att om man är äldre så är det svårare att hålla sig, och han kanske inte räknat med att han skulle ha händerna fulla på det sättet med barnet.

Sedan hade jag nog inte gett pengar till någon annan . Tanten hade jag ringt polisen åt så fick de lösa det, och den gravida kvinnan och mannen med UVI tycker jag kunde ha varit lite mer förutseende. Det är ju ändå relativt långvariga tillstånd, så de borde ha räknat ut att de skulle ha tillgång till toalett.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • krompa

Barnet, sen kan man ju be dem hålla dörren så alla kan gå på den femman...

• Pentagram
    Larsan skrev 2011-11-08 11:44:02 följande:
    Men om du inte är i behov av en toalett?
    Omröstningen säger ingenting om att du måste gå på toaletten, Du går bara förbi toaletten och dessa personer frågar dig om du har en femma att låna ut
    Då får de väl smita in när barnet är klart i stället.
Svar på tråden Vilken av dessa lämnar du femman till?