• Blivande tvåbarns mamma

Huvudvärk

Någon mer än jag som födde barn för 3 veckor sen och som fått världens sprängande huvudvärk?
    Nästan som migrän värk :( Har haft det sen min son föddes den 17 oktober :(
    Vad ska man göra när läkaren inte heller skriver ut migrän tabletter?

• Svar på tråden Huvudvärk
  • Skruttelito

Brukar du ha migrän i vanliga fall? Blödde du mycket i samband med förlossningen? Be i så fall att de kollar hb-värde. Man kan få ordentlig huvudvärk om det är för lågt.

Jag förlorade 900 ml i samband med förlossningen. Va hos läkaren förra veckan men hon sa att alla prover va normala. Inget fel tydligen.. Fick en remiss till sjukhuset nästa fredag om en skall röntgen.

Aw1987: jag har provat alla receptfria läkemedel mot migrän men inget verkar bita på mig :(

• Cornellia

Vätskebrist kanske om du ammar?

Jag drack alldeles för lite i början, och hade huvudvärk hela tiden. Nu dricker jag ungefär 2 liter extra per dag, och då har det blivit bättre, men jag har fortfarande huvudvärk ibland, så egentligen skulle jag nog dricka ännu mer.

Cornelia: nej jag ammar inte, bevis tog fel tag och bestämde då för att inte amma.
    Har anlag till att få huvudvärk då mina föräldrar har det ofta :( väldigt jobbigt..

• Skruttelito

Jag hade också väldig huvudvärk efter förlossningen men då förlorade jag mycket blod och det verkar du inte ha gjort (var därför jag frågade). Jag har överlag haft mer migrän sen jag fick barn. Antar att sömnlöshet och stress bidrar  

En annan undran... Fick du EDA under förlossningen?

• AW1987
    Blivande tvåbarns mamma skrev 2011-11-14 19:50:42 följande:
    Aw1987: jag har provat alla receptfria läkemedel mot migrän men inget verkar bita på mig :(
    Jag har hört att fungerar inte migrän tabletter så har man inte migrän. Du kanske bara har riktigt ont i huvet och inte migrän.
  • Skruttelito
    Mysanochmimer skrev 2011-11-15 16:31:05 följande:
    undrar jag med, är inte kraftig huvudvärk en möjlig biverkning av EDA?
    Jo, om de råkar göra hål i hårda ryggmärgshinnan när de lägger EDA får man kraftig huvudvärk.

Tog bara lustgas, ingen Eda eller nån annan smärtlindring. Förlorade 900 ml blod och mina blodkroppar såg inte heller så bra ut sa läkaren när jag va där..

Svar på tråden Huvudvärk