Hur ladda ned typsnitt på Windows 7 ?
Ja, hur gör man det?
Någon som är snäll? ..och kan förklara?
Ja, hur gör man det?
Någon som är snäll? ..och kan förklara?
Inte någon som vet hur man gör?
Ladda ner? Har du hittat något du vill ha, och undrar hur du ska installera, eller undrar du var du kan hitta olika typsnitt?
Gå in på till exempel dafont.com. Där finns jättemycket.. När du väljer download så sparar du filen - som kanske är zippad - nånstans. Sen packar du upp den. Det är .ttf som är fonten.
Sen öppnar du Kontrollpanelen. Där finns en mapp som heter Teckensnitt. I den mappen lägger du .ttf-filen som du laddag hem, och vips så är det installerat.
Tänk bara på att om du har t.ex Word eller Photoshop eller nåt annat program öppet som ska använda fonten så måste du starta om programmet för att det ska funka.
I Windows 7 är det bara att högerklicka på typsnittsfilen och välja installera!
LillaLisah: Så sant så! Bara rabblade upp hur jag alltid gjort, av gammal vana.
narög: Nu är jag kanske ute och reser, men gör man inte ungefär likadant i xp som man gör i W7?
Pochahontas, försökte göra på gamla hederliga sättet när jag precis hade installerat W7 men jag hittade inte ens teckensnitts-mappen *ASG*
Inte säkert att just den finns på dafont. Du får googla och se om den fortfarande finns gratis.
narög: Google är användbart.
Vet inte om den funkar här, men du kan ju testa: fontzone.net/font-category/S/
Haha!
Fast jag provade länken precis och det funkade.
Narög, du måste hämta hem den först! Zippa upp och sen högerklicka på filen då ska det fungera!
Ja, jag får kolla vidare..
Nu äntligen fungerade det!!
Tack alla för era svar, ni har varit så tålmodiga!