Min man har fått jobb utomlands....
.
Min man blev av med jobbet ett par månader sedan, hans företag blev uppköpt och han utköpt. I 9 månader skulle han få full lön och vi var båda övertygade om att han skulle få ett nytt jobb omgående. Så har det visat sig att det inte har blivit och efter 6 månader är han ännu utan jobb.
Han har blivit erbjuden en mängd intervjuer under denna tid, men enbart i andra länder än Sverige. Schweiz, England och Tyskland.Inte en enda rekryterare med jobb i Sverige har hört av sig och han har inte heller hittat jobb i Sverige. Hans branch är rätt smal och den typen av jobb är förhållandevis ovanliga, men det är även ovanligt med personer med hans komptens också och det har under alla år gått jämt upp så att säga. Vi har inte varit jättepigga på en tjänst utomlands, dels för att jag pluggar och har bara 1 termin kvar (efter denna) och att det blir svårt för mig att arbeta med det jag pluggat till utomlands, det skulle kännas väldigt ledsamt att tvingas lägga mig 3 år långa universitetutbildning på hyllan pga en utlandsflytt.
Men som sagt, tiden går och till slut kändes det som om han var tvugen att åka i väg gå på intervju i Schweiz vilket han gjorde och han fick jobbet. Nu sitter vi här och allt känns så klart roligt på ett sätt, han har ju fått jobb och lönen de erbjuder ligger på ungefär 900 000 kr per år vilket är ungefär dubbelt så mycket som innan han blev av med jobbet.
Faktum kvarstår, jag kan och vill inte flytta nu, jag måste få göra klart min utbildning. Men han kan inte riktigt ta med ungarna heller, han lär behöva arbeta en hel del för sin lön och kommer knappast kunna sköta en 1 åring och en 8 åring själv. Jag å andra sidan ska skriva min C uppsats, jobba 1 dag i veckan och kommer aldrig ha avlastning om han åker. Vår son vaknar upp till 10 gånger per natt och tanken på att ta detta själv är övermäktig.Hur ska jag orka ta mig igenom skolan och ta hand om hus, hem och barn ensam. Och förmodligen bara ses på helgerna.
Just nu känner jag mig fullkommligt förvirrad och vet inte hur vi ska göra. Å ena sidan behöver han ett jobb, å andra sidan vet jag inte hur jag ska axla hela nästa termin själv. Och sedan då? Efter skolan är klar? Är jag villig att flytta då? Det vet jag ju inte, återigen, jag kan inte arbeta med det jag pluggat i Schweiz.
Vad fan ska vi ta oss till?