• BarbaMamma84

Från svart hår till blond, hur göra!?

Ja som frågan lyder, någon som vet hur det ska gå till utan att betala massor av pengar hos frisören?  
    Vilka märken på blek osv kan ni rekomendera? 

• Svar på tråden Från svart hår till blond, hur göra!?
  • Luullis

Gör slingor i omgångar, det blir bäst. 

Alternativt hel-bleka typ 10 gånger. Då kanske du tappar håret och färgen blir inte speciellt snygg. Bara väldigt onaturlig.

• MikkisP

Man kan dessvärre inte Färga håret ljusare när det är mörkt, det nyanseras bara av färg, men däremot blekning, jag skulle lagt i en avfärgning först och sen börja slinga håret med blekning med viss tid mellan varje slingtillfälle.

Fortsätt slinga tills du fått det resultat du vill ha, dock kommer ju även detta kosta dig en del då du kommer behöva fler förpakningar.

• Lady without tattoo

Tänk inte ens tanken.

Yrke: Leg pratkvarn
  • Mariohn
    Lady without tattoo skrev 2011-11-08 21:39:56 följande:
    Tänk inte ens tanken.
    Exakt. Det blir aldrig bra från svart till blond. 
  • Lady without tattoo
    Mariohn skrev 2011-11-08 21:40:42 följande:
    Yrke: Leg pratkvarn
  • rockdoll
    Mariohn skrev 2011-11-08 21:40:42 följande:

Jodå, men det tar tid!

TS:

Man får ju räkna med att det tar minst 6 månader. En blekning i månaden och där emellan får man stå ut med att se ut som om skallen brinner.
    Bra inpackningar kan vara bra att använda emellan blekningarna, eftersom blekning sliter nåt fruktansvärt på håret.
  • Mariohn

När jag blev blond blekte jag intensivt 5 ggr. Då hade jag iof hår till knävecken och var beredd att klippa av det och det fick jag göra. 

• BarbaMamma84
    rockdoll skrev 2011-11-08 21:58:40 följande:

Jodå, men det tar tid!

TS:

Man får ju räkna med att det tar minst 6 månader. En blekning i månaden och där emellan får man stå ut med att se ut som om skallen brinner.
    Bra inpackningar kan vara bra att använda emellan blekningarna, eftersom blekning sliter nåt fruktansvärt på håret.
    Ojojoj.. 6 månader är en väldigt lång tid.. Känns som om jag med 100% kommer hinna ledsna och färga tillbaka det till svart  
    Jag har vart blond-svart-blond i omgångar de senaste 10 årena men är lite så där att jag inte har lust att vara orange så väldigt länge. Kanske skulle hålla mig undan då?

Hos frisören, kan dom göra det blondt där? 
  • Mariohn
    BarbaMamma84 skrev 2011-11-08 22:03:55 följande:
    Ojojoj.. 6 månader är en väldigt lång tid.. Känns som om jag med 100% kommer hinna ledsna och färga tillbaka det till svart  
    Jag har vart blond-svart-blond i omgångar de senaste 10 årena men är lite så där att jag inte har lust att vara orange så väldigt länge. Kanske skulle hålla mig undan då?

Hos frisören, kan dom göra det blondt där? 
    Ja. Men det är samma sak. Du måste bleka det i omgångar och de gör det helst inte. 
Svar på tråden Från svart hår till blond, hur göra!?