• Bräckehäxan

    Planerar att starta syskonverkstad till min 09:a, HÄNG PÅ!

    Hoppas det finns fler som nu bestämt sig för att dra igång syskonverkstan!
    Jag är en 25 årig tjej med en son född januari 2009. 
    Vi har funderat ett tag på att börja försöka oss på att få till ett litet syskon, nu när alla övriga livets pusselbitar faller på plats.
    Jag tar examen i januari och har fått en heltidstjänst som startar direkt, vi köpte hus i början av hösten som vi renoverat sen dess. Flytten går i januari.
    Allt känns perfekt upplagt för att utöka familjen med ytterligare en liten medlem.

    För oss tog det lite tid att bli gravida, samt fick ett par mf. Därför är vi väldigt ödmjuka till detta med graviditet, vi är helt inställda på att det kommer ta något år för oss, och vi räknar också med nått missfall igen.. Vår plan nu är att boka tid för uttag av spiral och sedan får vi se hur det går...

    Hoppas hitta många nya bekantskaper att prata om allt möjligt med!

             

  • Svar på tråden Planerar att starta syskonverkstad till min 09:a, HÄNG PÅ!
  • Bräckehäxan

    Någon mer måste det väl finnas, hoppas få sällskap i tråden snart!
    Jag vet att det finns liknande trådar, men de jag hittat har redan skrivit så mycket, och det är svårt att komma in i gemenskapen!

    Jag hade tänkt ringa mvc för att boka tid för att ta ut spiralen, men sonen vaknade med feber idag så glömde helt bort att jag skulle ringa.. får väl se om jag får det gjort i veckan..    

  • Stampan

    Hej! Jag funderar på att skaffa en till! Har precis slutat med pillren men vågar inte riktigt gå fullt ut än... Har en dotter född i november 09.

  • Nr 3 på G

    Hej
    Jag har precis hittat hit till Familjeliv har mest varit på Allt för föräldrar innan så jag hänger gärna på en nystartad tråd :)
    Fyllde 40 för ett par veckor sedan så jag hoppas vi lyckas bli gravida ganska fort när vi väl startar bebisverkstan, har ju blivit gravid ganska lätt innan så jag hoppas inte åldern påverkar allt för mycket.
    Har en dotter som är född september -07 och en son i augusti-09, fick ett MF i somras efter en oplanerad graviditet men det gjorde att jag började längta efter en liten 3:a i familjen, hade väl inte sagt så mycket till min man men häromveckan så tog han upp frågan om vi verkligen var nöjda med "bara" 2 barn så nu planerar vi tillsammans för en liten till.
    Har väl tänkt börja försöka nästa månad men kanske jag kan övertala honom till en tjuvstart redan om 1 vecka, har mens just nu så isf startar vi snart!!!

  • Stampan

    Gud vad kul att verkligen försöka! Jag e ju som sagt lite rädd ännu, alla pusselbitar är inte på plats ännu. Vi har jobb båda två men inget bra boende. Förra gången vart det nästan katastrof men gick ändå bra i slutändan, skulle bara vilja skippa oron nästa graviditet. Jag är snart 33 och min man nästan 10 år äldre så han vill verkligen sätta igång fast man har ju ingen aning om när allt funkar normalt och ägglossningen sätter igång som vanligt.

  • Nr 3 på G

    Hihi vi har gått igenom ett par år som inte var att leka med, med ett alldeles för litet hus vilket ledde till byggkaos under hela andra graviditeten och sonens första år, nu sitter vi ju lite i samma sits igen för huset är lagom stort för oss 4 men ska vi nu ha en liten till så måste vi ju bygga ut IGEN!!!
    Fast denna gången får det nog bli en firma eller en flytt (fast det vill vi ju inte) sen kanske vi behöver en större bil om vi ska få plats med ett litet frö till....mycket att tänka, fixa och planera inte bara rolig tillverkning alltså :D

  • Stampan

    Vi har en tvåa och det känns litet med oss tre och vet inte riktigt hur det ska gå med 4 om vi inte får en annan lägenhet snart. Mannen har precis fått jobb efter att ha varit arbetslös i 2 år så man har ju inte direkt mycket sparat. Dottern fyller snart 2 och det är nog därför jag börjat tänka till lite nu eftersom jag alltid tyckt 3 år emellan vore bra och för mig blir det nog "bara" 2.

    Jag känner mig lite nojjig nu för min mens är precis slut för några dagar sen, inga piller är ätna och det är helg och nog time för lite mys... Jag kommer nog inte bli gravid sådär pang på, är nog inte ens rätt tidpunkt men det kan ju hända!

  • Stampan

    Förresten hoppas ts hittar tillbaka också, såg inte att tråden var startad i tisdags hon kanske hade tröttnat...

  • Nr 3 på G

    En tvåa är ju helt klart lite trångt för en familj på 4 Flört framförallt när det ska nattas och matas mitt i natten.
    Hela första året med sonen så sov vi på olika våningsplan, en av oss i källaren med dottern och den andra på  bäddsoffan i vardagsrummet med sonen så då var det iaf ingen risk för att det skulle bli en tredje buse tillverkad. Nu i efterhand så kan jag tycka att det var lite småroligt men just då var det mest jobbigt, framförallt när mannen jobbade natt och jag hade barnen på olika våningsplan, kvittade ju var jag låg så var ju en av dom "ensam"Gråter och det kändes INTE bra.
    MEN om vi nu blir gravida på stört så har vi ju trots allt 9 månader på oss att få hem en firma som kan bygga ut åt oss för den här gången vill jag NJUTA av graviditeten och inte springa runt och jaga barnen samtidigt som jag försöker bygga och sköta markservicen.

  • Bräckehäxan

    Å vad glad jag blir att ni har hittat hit! Ligger sjuk och kollar in från mobilen, orkar inte skriva så mycket men kikar in igen när jag är pigg!

    Har iaf bokat tid på mvc för att ta ut spiralen :) 25:e smäller det :) gonatt!!! :)

  • Nr 3 på G

    Oj vad trist krya på dig BullMama !!! Jag är själv mitt i en penicillinkur men börjar åtminstone må bra igen nu. Vad kul att ni har bestämt er för att köra på riktigt, håller tummarna för att kroppen kommer igång direkt efter att du har tagit ut spiralen dåGlad
     Jag funderar på om jag ska försöka förföra maken här idag, 1 månad för tidigt men hur stora är oddsen att vi ska bli gravida på första försöket Flört ett par dagar kvar till ÄL men vi vill helst ha en dotter och då ska man ju ha sex INNAN äl om jag har förstått det hela rätt.

    Jaja får se vad som händer och sker, han kanske tvärvägrar att tjuvstarta och isf får jag väl vänta 1 månad till men det är ju sååå lååångt dit. 

Svar på tråden Planerar att starta syskonverkstad till min 09:a, HÄNG PÅ!