• Kokos Kajsa

Blev er bebis lugn i magen innan förlossningen drog igång?

Jag är idag på BF+1 och min liten är precis lika vild som tidigare dvs. helt galen emellan åt. Har hört att de lugnar sig innan förlossningen...

Stämmer det att de lugnar sig eller har någon haft en vilde ända fram tills det var dax?

• Svar på tråden Blev er bebis lugn i magen innan förlossningen drog igång?
  • Knytets mamma

Knytet var väldigt lugn, så lugn att de gjorde UL för att kolla så att allt var ok.

• Mama2B

Såhär i efterhand kan jag komma ihåg att jag tänkte att han var väldigt lugn sista veckan, men å andra sidan hade jag inte trott att han skulle komma redan då. Vår son föddes i vecka 35+0.

• Tindrande

min var också lugn.
    2 dar innan förlossningen åkte jag in för ett ul, då jag inte känt bebben på 1 dygn, men allt var fint, och 2 dar senare var han ute

Lycka till!!

• Tytsi

Min son lugnade sig alldeles innan, hur långt innan kommer jag inte ihåg.
    Det var en märkbar förändring, kan man säga, han levde verkligen RÖVARE.

(Och ni som tror att ett aktivt barn i magen blir ett lugnt barn utanför, så är svaret NÄHÄ. Vilket jullov vi haft... )

• neffi

jag kommer ihåg att min dotter inte rörde sig något under hela förlossningen (35 tim) men att jag inte brydde mig eftersom jag hörde hjärljuden hela tiden. men jag vill oxå komma ihåg att hon rörde sig mindre och mindre från de att hon fixerat sig

• Leeloo

Jag kommer inte ihåg hur det var några dagar innan men under förlossningen var han helt galen. Sparkarna gjorde stundtals ondare än värkarna. På allvar. Bm sa att hon aldrig sett en så vild bebis förut. Hela magen såg ut att slitas sönder och gick i stora vågor. Det var ingen höjdare. Men utanför är han ganska lugn, om än rätt så busig.

• Kokos Kajsa

Låter som att jag får ställa in mig på att liten vill stanna där inne ett tag till.

• Kokos Kajsa

Så det är ingen som hade en vilde ända fram tills det var dax?

• nettan79

min dotter var en riktig vilde i magen ända tills dagen innan hon föddes. Men jag har hört av andra som haft en mycket livlig bebis i magen när förlossningen börjag , så det är väldigt olika.

• Shagwell

Jag har 9 dgr kvar till BF, har haft några dagar då jag undrat om allt var ok eftersom jag knappt kännt av lill*n. Men igår så fick den för sig att leva rövare så jag får nog gå tiden ut och mer därtill

• ebben

Nä inte mina..........
    Har sparkat så de där ctg banden farit ner från magen!

• Hannans

Min son sparkade mer tillomed i slutet!

• Skruttet

Jag märkte ingen skillnad på aktivitet innan förlossningen satte igång. I och för sig så fixerade hon sig inte innan det satte igång, var "bara" ruckbar. Kanske har något med saken att göra..?

• Kokos Kajsa

Min lilla har varit fixerad i 1,5 månad nu och lever rövare som bara den.

• Kokos Kajsa

Nu är äntligen min älskade lilla Mia född och jag kan meddela att hon var en VILDE tills sista dagen.

• Coccos

Grattis, Kavaten! Det var skönt att höra, min sparkar som en galning där inne också vilket fått mig att tro att det är lååångt kvar. Men din historia inger hopp om att det inte behöver dröja så länge.

• madixen

jag tyckte att när jag va gravid att min dotter i magen va som hela tilden under min grav...sparkade å rörde sig hela tiden i magen...tyckte inte att de blev mera för att de va närmare förlossningen utan som vanligt.

Svar på tråden Blev er bebis lugn i magen innan förlossningen drog igång?