Hur vet jag att jag är bi?
Hur vet ja att jag är bi?
Hur vet ja att jag är bi?
Du surrar och producerar honung.
Allvarligt, det borde väl vara att du tänder på både killar och tjejer?
ja men hur vet man det genom en dröm eller att man tänker på tjejer tänder på en tjej eller vad? Hur kan man veta när man aldrig provat, för min del känns det väldigt omedvetet dyker upp på konstiga tillfällen sm tillexempel i en dröm på natten att jag drömmer om tjej sex eller en kyss av en tjej, eller för många år sen att jag kunde känna av vem som va bi och inte bi har alltid haft lätt att se på killar om dom är bi men inte p tjejer jo en för fem år sen men sen dess har inget tillfälle dykt upp direkt för att veta om jag är det eller inte,
Det handlar väl inte bara om sexuella känslor. Bisexuell är väl benämningen, men de flesta som placerar sig själva i facket bisexuell (t.ex. jag själv) har förmågan att bli förälskad i personer av båda könen. Det borde väl egentligen kallas biamorös eller något :)
Om du har känt starka sexuella känslor för och/eller blivit förälskad i både män och kvinnor är du nog bisexuell.
Du bara vet helt enkelt.
Man kan ha fantasier utan att vara bi, men jag upptäckte att jag var bi när jag fick starka känslor för en annan tjej
Måste man sätta en etikett på sin läggning? Är det viktigt? Om du mår bra av dina drömmar och fantasier så är det väl inget problem. Spelar det då någon roll om du är hetero-, bi- eller homosexuell? När du träffar en person och blir förälskad så är det ju (förhoppningsvis) personligheten du faller för, och inte könet.
Jag är 39 år och alltid varit kär och tillsammans med män. Lever nu i ett mångårigt förhållande med en man och helt plötsligt fått känslor för en kvinna. Men jag definierar inte mig själv som bi. Jag är hetero men blir förälskad i människan!
Det har funnits tillfällen då jag starkt undrat om jag är bisexuell men stunderna räknas liksom inte riktigt kan jag känna. När jag var yngre lekte jag och en tjej kompis tjej och kille, jag va killen hon tjejen hade disco hon och jag då gjorde vi nått närmande mot varandra som jag minns som väldigt starkt, sedan dröjde det flera år och jag va väl runt 19 när nästa händelse hände. Hade en person som kom till mig genom sitt jobb då jag hade stöttning i hemmet ett tag och jag kunde känna en viss person kemi mellan oss hon kunde massera bra och vi talade om avslappnings massage med arom olja lukt osv tänkte mycket på den gången då hon masserade mig men eftersom hon var där i jobb och hon även va gift så vågade jag inte göra något mer närmande, fel tajming igen altså. Sedan tredje gången va det en tjej som va yngre än mig å de va strul med en gammal kille till mig vi gjorde slut å den tjej kompisen till honom å jag pratade omkillar å satt i underkläder å började massera varandra.
Fjärde gången va jag stup full på en fest och gjorde bort mig totalt men kände en viss kemi till en tjej som ja trodde va bi hon sa hon tyckte både män å tjejer va vackra va de nu menas me det kände att vi kunde ha hånglat osv om inte vi hade pojkvänner just då. Sen har det inte hänt nått sen dess å de va fem år sen så därför jag undrar. Varit lite förälskad en gång i en tjej för många år sen men de blv inget tappad ekontakten.
Ok, jag är inte öppen med min familj om detta bara till min pojkvän så allt känns så svårt tycker jag.
Eftersom inget mer tillfälle dykt upp så har jag börjat drömma mer sexuella drömmar om tjejer, men allt känns enligt mig väldigt omedvetet, så på något vis dras jag ändå till tjejer/kvinnor. Men fastän en hel del bara inneburit närmanden på sexuell attraktion.
nej behöver absolut inte vara etikett satt jag är nöjd med att bara få ha känt närhet av tjejer fastän de inte va menat från början att det skulle bli så och om tillfällena ges ibland så borde det ju va nått man dras till ändå. Men jag drömmer ibland om att bi förälskad i en tjej.
Just nu är mina känslor väldigt starka att få känna närhet av en annan tjej, jag har ansett att jag dock haft väldigt speciell smak på tjejer, går liksom inte på första bästa eller så.