• Night Angel

Har ni satt på era barn vinterkläder än?

Börja bli kallt ute nu och nu undrar jag om ni andra satt på era barn sina vinteroveraller el 2 delars vinterkläderna än?
    Får gärna skriva vilket län ni bor i oxå  så man få vete hur många just i mitt län det är..
    Än så länge har jag inte tagit på mina barn sina vinterkläder utan de går i fodrade regnställ än..

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 10:50
    Just ja!! ni får gärna skriva hur gammla era barn är...mina minstingar är 4 och 6 år
  • Svar på tråden Har ni satt på era barn vinterkläder än?
  • 071001

Nej inte än, men idag blev det fleece under överdragsbyxan för första gången.

• Sacre

Mina barn går på Ur&Skur, så här är det underställ, fleecekläder och fleecefodrat regnställ till dottern, 3 år.
    Sonen som är 14 mån, har underställ, fleccekläder och overall. Bor i Sthlms län.

• Aquavit

Nej, han har höstkläder fortfarande. Dvs skaljacka med tunnare fleece eller fleecefodrade galonstället.
    Bor i Falun i Dalarna och han är 2,5 år.

• Miss Lau

Nej, de har skalkläder med fleece under. Vi bor i Stockholm och barnen är 2 rep. 6 år.

• Carowlin

Bor i Södertälje, har inga egna barn men bonusbarn. Minsta på 7 år sätter jag på fingervantar, mössa, vinterjacka och fodrade gummistövlar. Nästa gång han kommer (om ca en vecka) är det dags för vinerskor, det är svinkallt ute så det behövs redan! Halsduk ska han också börja få använda nu. Ordentlig vinterjacka och termobyxor som vi köpt (han har bara en liten lite tunnare som hans mamma skickar med nu) ska han börja använda först när snön är här, om det nu inte blir jättekallt redan innan. Det är onödigt att sätta på honom för varmt för när det väl blir kallt kommer inte vinterkläderna värma ordentligt annars.

• Majsan70

Vinterjackan har vart på läänge nu. Bor i Göteborg men vanliga höstkläder har känts som på tok för lite. Tom sonen på 19 år som aldrig fryser har tagit på sin vinterjacka.

• Skruttelito

Ja, vi använder vinteroverallen till 2,5-åringen. Just nu är påklädning av ytterkläder ett stort projekt så en overall är enklare än skaljacka, överdragsbyxor och fleece. Vi bor i Stockholm.

• Luullis

Bor i södertälje och här är det mössa, vantar och vinterjacka som gäller för mina barn. 4 år och 1½ år. Många barn här omkring har vinteroverall men det är lite väl tycker jag...

• pamilya

Nix. Min 2 åring har bara fleece och en tunnare jacka. Har försökt med mer kläder men han blir för varm. Bor i Östergötland.

Svar på tråden Har ni satt på era barn vinterkläder än?