• Anonym

gå vidare efter otrohet..

Befinner mig jus nu i min värsta mardröm. Jag och min sambo (ex sambo?) Väntar barn i vecka 15. När vi fick reda på detta för tre månader sen hade vi en stor svacka i förhållandet, då min sambo ville vi skulle separera. Men vi bestämde oss ändå för att behålla detta barn och göra allt för att vårt förhållande ska bli bra.. och det har känts jätte bra... trodde jag iaf... då bomben släpptes för en vecka sen.. han har bedragit miğ.. han säger att det var när vi hade det dåligt och inte längre kan ha det på sitt samvete.. kanske tre gånger med samma tjej... säger att han ångrar sig något fruktansvärt. Två dagar senare hör denna tjejen av sig till mig och säger att de träffats i flera månader och att de hade sex senast samma dag han berättade detta för mig... att han sagt han ska lämna oss för henne. Han förnekar till en början men inser väl ganska kvickt att det inte är någon mening att ljuga mer.han har alltså trots vi lovat varandra att satsa och behålla barnet, bedragit och ljugit för mig. Och att sen inte välja att berätta fören såhär sent, när en abort är näst intill omöjlig. Hur kan man någonsin förlåta det och gå vidare. Han säger att han ångrar sig och inte vet vad som fört honom till dessa handlingar. Att han gör allt för att vi ska bli en familj igen. Och så vidare och så vidare. Hade gärna velat förlåta för barnens skull, vi har en sedan tidigare, men sveket känns alldeles för stort...kan man ens komma över en sådan här grej? Väntar på att få.vakna upp ur mardrömmen...

• Svar på tråden gå vidare efter otrohet..
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Otrohet är något som är väldigt svårt att komma förbi. Svårt men inte omöjligt. Ofta krävs det lite olika saker. Din sambo behöver bli överdrivet ärlig, acceptera att du under en tid har ett ökat kontrollbehov och tåla att du frågar mycket. Dina frågor om den andra kvinnan ska helst röra sådana saker som tid och plats. Du bör inte fråga om sådant du inte vill veta svaren på. Ni behöver också ta itu med hur er relation ser ut. Det kan mycket väl tänkas att den behöver ses över så den kan bli tryggare än förut. Din sambo behöver också verkligen visa att du kan lita på honom och inse att han gjort dig mycket illa.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden gå vidare efter otrohet..