• Anonym (Lisa)

Bo i Märsta med småbarn?

Som rubriken lyder: hur är det att bo i Märsta (centralt) med småbarn? Någon som bor eller har bott där nyligt och kan och vill dela med sig? Är det mycket rörigt eller är det tryggt, hur är förskolorna?

• Svar på tråden Bo i Märsta med småbarn?
  • Anonym (Lisa)

Puffelipuff

• huxflux

• huxflux

• Anonym (Lisa)

Puff igen...

• Mabaja

Tycker att märsta är ganska fint, även centralt. Men frågan var i centrala Märsta planerar du att bo?

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Kan tillägga att jag själv aldrig bott i Märsta men min kusin gör och han har barn. Han bor på Södergatan (vid kommunhuset). Så just dagis vet jag inte mycket om tyvärr.

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Anonym (Lisa)

Det är just på Södergatan vi i så fall kommer att bo! Jag har hört så mycket fördomar om Märsta och är orolig att det är stökigt och en del "slödder" där så pass centralt. Men någon egen bild har jag inte direkt.

• Blå damcykel

Bor utanför märsta. Södergatan är helt ok. Iaf inte stökigt om man läser i tidningen. Stöket är i andra delar av byhålan Skrattande Och stök finns i alla hålor...

• Anonym (Lisa)
    Blå damcykel skrev 2011-11-10 21:56:31 följande:
    Bor utanför märsta. Södergatan är helt ok. Iaf inte stökigt om man läser i tidningen. Stöket är i andra delar av byhålan Skrattande Och stök finns i alla hålor...
    Åh, okej! Så centrum är ganska lugnt alltså. Stöket är i Vallsta, eller närmare stationen?
Svar på tråden Bo i Märsta med småbarn?